آموزش

  • ۰
  • ۰

صندوق صوتی در ایزابل

در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل مانند قسمت قبل به یکی دیگر از ویژگی های داخلی می پردازیم


صندوق صوتی


شاید با اسم پیغام گیر در تلفن های معمولی بیشتر آشنا باشید ، صندوق صوتی در واقع همان پیغام گیر است البته با امکانات بیشتر ، یکی از ویژگی های جالب مراکز تماس امکان voice  mail در ایزابل  صندوق صوتی برای هر داخلی می باشد ، بدین شکل که در صورتی که شخصی با شما تماس می گیرد بستگی به تعاریف شما ( مثلا در زمان اشغالی خط ) به صندوق صوتی هدایت می شود.


پیام های ضبط شده را می توان از طریق تلفن چک کرد البته از ویژگی های  ایزابل امکان مشاهده پیام ضبط شده در پنل وب کاربر و هم امکان ارسال پیام به Email کاربر وجود دارد.


فعال کردن صندوق صوتی (Voice mail ) برای یک داخلی در ایزابل


برای فعال کردن قابلیت صندوق صوتی کافی است به بخش تنظیمات Voice mail در تنظیمات داخلی برویم.


به صورت پیش فرض Voicemail فعال نیست برای فعال کردن آن در ایزابل باید وضعیت Status) ( را روی Enabel قرار دهید.


صندوق صوتی در ایزابل


آموزش صندوق صوتی در ایزابل

  • Voicemail password: کلمه عبور صندوق صوتی می باشد که باید به صورت عدد وارد شود
  • Email Address : آدرس پست الکترونیکی ویس میل در ایزابل که ایزابل پیام ضبط شده را به آن ارسال کند
  • Email Attachment : این قسمت را می توانید به حالت Yes و یا No قرار دهید در صورتی که این قسمت روی Yes باشد فایل پیغام صوتی به Email الصاق شده و ارسال می شود
  • Play CID : در صورتی که روی Yes تنظیم شده باشد شماره شخصی که پیغام را گذاشته است در ابتدا پیغام به صورت صوتی گذاشته می شود
  • Play Envelope: در صورتی که این قسمت روی Yes باشد تاریخ و ساعت پیام هم به صورت صوتی به ابتدای پیغام اضافه می شود.
  • Delete Voicemail : این قسمت اگر بر روی Yes تنظیم شده باشد بعد از ارسال موفق پیام صوتی به پست الکترونیکی پیام از روی ایزابل پاک خواهد شد.
  • VM Options : در این قسمت می توانید بعضی تنظیمات پیشرفته تر را به صندوق صوتی اضافه کنید.


در زیر چند نمونه از این تنظیمات را توضیح می دهیم:


  1. Maxmsg این متغیر حداکثر تعداد پیام های یک صندوق صوتی را مشخص می کند
  2. Minsecs حداقل طول پیغام ضبط شده را ایزابل چیست مشخص می کند به صورت پیش فرض ۰ در نظر گرفته شده است
  3. Maxsilence حداکثر میزان سکوت را در یافت می کند  در واقع بدین معناست که در صورت فعال شدن صندوق صوتی اگر تماس گیرنده هیچ صحبتی نکرد سیستم چقدر منتظر بماند . این مقدار به صورت پیش فرض برابر ۰ است یعنی تشخیص سکوت خاموش می باشد.
  4. Format این متغییر هم در واقع فرمت فایل ضبط شده را مشخص می کند . که می تواند یکی از این چهار مقدار را بگیرد wav49 ، gsm ، wav ، g723sf


انتقال تماس های یک داخلی به صندوق صوتی در ایزابل


در ایزابل در صورت فعال بودن صندوق صوتی به صورت پیش فرض در صورت اشغالی و یا در دسترس نبودن و یا پاسخ ندادن تماس به صندوق صوتی منتقل می شود

این تنظیمات در قسمت Optional Destinations در تنظیمات داخلی قابل تغییر می باشد .

آموزش ایزابل


تنظیمات صندوق صوتی در ایزابل


می تواند تنظیمات مختلف را بوسیله علامت پایپ (|) جدا کنید.


روش گوش دادن به پیام های صوتی از طریق تلفن در ایزابل


در صورتی که بخواهید از طریق تلفن خودتان به صندوق صوتی متصل شوید کافی  است کد (*۹۷ ) را شماره گیری کنید بعد از شماره گیری از شما کلمه عبور خواسته می شود و در نهایت می توانید به پیام ها گوش دهید


حال اگر بخواهید از طریق دوره آموزش ایزابل تلفن دیگری در سازمان به صندوق صوتی خود متصل شوید کد (*۹۸) را شماره گیری می کنید در این حالت ابتدا شماره داخلی و سپس کلمه عبور از شما خواسته می شود


در صورتی که روی یک داخلی صندق صوتی فعال نباشد عملکرد دو کد (*۹۷ و *۹۸) یکسان خواهد بود.


مشاهده صندوق صوتی از طریق پنل وب


برای این کار کافی است از زیر منو PBX گزینه Voicemails را انتخاب کنید تا بتوانید به همه پیام های صوتی دسترسی داشته باشید


آموزش voicemail در ایزابل

صندوق صوتی در ایزابل


مسیر ضبط پیام های صوتی در ایزابل


در ایزابل فایل های پیام صوتی در مسیر /var/spool/asterisk/voicemail/ ذخیره می شوند

  • ۹۶/۰۸/۲۵
  • fereshteh shahrooie

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی