آموزش

۲۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تنظیمات شبکه در ایزابل


در این قسمت از دوره آموزش ایزابل ابتدا نگاهی کلی به پنل وب ایزابل می کنیم و سپس به تنظیمات شبکه ای در ایزابل می پردازیم .


نگاهی به پنل وب ایزابل


در قسمت قبل آموزش توانستیم به پنل وب دسترسی پیدا کنیم با ورود به این پنل با یک پنجره کوچک مبنی برثبت نام و یا ورود به حساب ایزابل بر خورد می کنیم شما می توانید این پنجره را نادیده تنظیمات شبکه در ایزابل بگیرید و یا یک اکانت ایزابل برای خود بسازید و با آن وارد شوید. در صورتی که با اکانت ایزابل وارد شوید امکان اضافه کردن افزونه های ایزابل را از طریق پنل وب خواهید داشت و البته از دست این پنجره که بعد از هر بار ورود نمایش داده می شود هم خلاص خواهید شد.


دوره آموزش ایزابل


با گذر از این قسمت بعد از ورود شما داشبورد ایزابل را خواهید دید که اطلاعات کلی سرور را مانند نوع سخت افزار ، فضای ذخیره سازی ، میزان بار پردازنده و …. را به شما نشان می دهد.


تنظیمات شبکه در ایزابل


در سمت چپ هم منوی اصلی وجود دارد که دسترسی به قسمت های مختلف را ممکن می سازد ، هر چند در Issabel 4 سعی شده پنل وب به صورت ریسپانسیو ( سازگار با موبایل ) باشد ولی خب چندان نمی شود روی این قضیه حساب کرد.


در منوی سمت چپ مانند تصویر زیر می توانید داشبورد ایزابل را مطابق میل خود ویرایش کنید البته جایگاه اپلت ها رانیز با استفاده از Drag & Drop می توانید تغییر دهید.


تنظیمات شبکه در ایزابل


هر چند در صورتی که تسلط نسبی به سیستم عامل CentOS داشته باشید نیازی به استفاده از این منو نخواهید داشت و می توانید این امکانات را در خط فرمان انجام دهید ولی آموزش ایزابل همانطور که در قسمت های قبل دوره آموزش ایزابل هم اشاره کردیم محبوبیت ایزابل بخاطر امکانات جانبی آن است یکی از همین امکانات انجام تنظیمات شبکه ای در پنل وب است.


مانند تصویر زیر از طریق منوی سمت چپ می توانید به تنظیمات شبکه دسترسی داشته باشید.

گزینه اول در تنظیمات شبکه مربوط به تنظیمات Ip می باشد ، با کلیک روی نام کارت شبکه می تواند آن را ویرایش کنید


و با کلیک روی دکمه Edit Network Parameter می توانید تنظیمات Gateway و آدرس های DNS را انجام دهید. توجه داشته باشید  در صورتیکه بیشتر از یک کارت شبکه روی سیستم دارید بهتر است زیاد به این قسمت اعتماد نکنید و از همان روشی که در قسمت قبل ، از طریق کنسول آموزش دادیم استفاده کنید.

قسمت بعدی مربوط به راه اندازی DHCP سرور روی ایزابل است ، شاید شما در شبکه خود DHCP سرور دیگری داشته باشید ولی در صورتی که ندارید راه اندازی دوره آموزش ایزابل DHCP سرور ایزابل بسیار راحت است و شما را از دادن IP استاتیک به تلفن ها بی نیاز می کند.

منوی بعدی DHCP Clinet List  است می توانید لیست تجهیزاتی که از ایزابل IP دریافت کرده اند را ببینید.


قسمت بعدی Assign IP Address to Host  می باشد در این قسمت می توانید برای یک Mac آدرس خاص یک IP در نظر بگیرید تا همیشه آن IP به وسیله مورد نظر شما تخصیص داده شود.


قسمت آخر هم مربوط به دو ابزار کار آمد Ping و Traceroot می باشد که می تواند اتصالات ایزابل به شبکه را با آنها بررسی کنید. ( این قسمت مخصوص ایزابل می باشد و Elastix4 فاقد ابزار ping و Traceroot می باشد )


همانطور که دیدید ایزابل تقریبا شما را از رجوع به خط فرمان سیستم عامل بی نیاز کرده است.


  • fereshteh shahrooie
  • ۰
  • ۰

آموزش تنظیمات FaxPro در FreePBX


ماژول FaxPro از سری ماژول های تجاری سیستم تلفنی FreePBX است که توسط شرکت سنگوما ارائه می شود. به صورت پیش فرض شما تنها امکان دریافت فکس و ارسال آن به یک آدرس ایمیل در FreePBX را دارید. هرچند که با روش های مختلفی مانند استفاده از گیتوی یا ATA از نوع FXS  و یا نصب نرم افزار راه اندازی FaxPro در FreePBX  هایلافکس می توانید از قابلیت های فکس استفاده کنید اما با خرید ماژول و انجام تنظیمات FaxPro در FreePBX می توانید یک سیستم یکپارچه برای کاربران خود فراهم کنید تا به آسانی بتوانند ارسال و دریافت اسناد را در پنل کاربری خود داشته باشند.


ویژگی های ماژول FAXPRO


امکان دریافت فکس در تماس های ورودی برای تعداد بی نهایت کاربر

امکان ارسال فکس در مسیر های خروجی ( Outbound Route )

دارای یک پنل کاربری حرفه ای برای مدیریت ارسال فکس های خروجی و ورودی

امکان مدیریت فایل های فکس جهت مشاهده و یا آرشیو اسناد

شخصی سازی سربرگ اسناد برای کاربران به صورت جداگانه

پشتیبانی از پروتکل T38 استریسک جهت برقراری ارتباط با دستگاه های ثانویه

این مطلب مناسب کسانی است که ماژول FaxPro را خریداری کرده اند. بنابراین تمام موارد تنظیمات FaxPro در FreePBX که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت ویژگی هایی نصب FaxPro در FreePBX هستند که در صورت فعال بودن در دسترس شما خواهند بود. همانطور که می دانید دوره آموزش FreePBX ما شامل راه اندازی و نحوه انجام تمام تنظیمات FreePBX است. پس اگر تمایل به خرید این ماژول ندارید می توانید راه اندازی فکس را با استفاده از روش های دیگری مانند هایلافکس یا حالت Pass Through که قبلا به آموزش آن ها پرداخته ایم انجام دهید.


نکته ی دیگری که می توان اشاره کرد آن است که ماژول FaxPro به صورت یک قسمت جداگانه به پنل کاربری شما افزوده نخواهد شد بلکه هر آن چیزی که نیاز دارید به بخش Fax Configuration  اضافه خواهد شد.


خرید ماژول FaxPro

در صورتی که می خواهید ماژول FAXPRO را خریداری کنید اما این امکان برایتان وجود ندارد کافیست با ما تماس بگیرید!!!

شماره تماس : ۷۴۳۲۷-۰۲۱


بخش سرور و تنظیمات FAXPRO در FREEPBX


به سراغ تنظیمات در بخش مدیریت ماژول می رویم، مسیر Settings>Fax Configuration را طی می کنیم تا به بخش اصلی برسیم. تنظیمات FaxPro در FreePBX  دارای قسمت های مختلفی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.


تنظیمات کلی


تنظیماتی مانند سربرگ ، کاور صفحات و سایر تنظیمات کلی از این بخش قابل تنظیم هستند که تمام موارد را با هم بررسی می کنیم.


Default Fax header : تیتر پیش فرضی که در همه سند های ارسالی توسط شما بر روی برگه ها چاپ خواهد شد که می تواند اسم شخص یا نام شرکت باشد.


Default Local Station Identifier : مشخصه ماشین فکس شما که معمولا همان شماره تماس فکس شما خواهد بود.


Outgoing Email address : آدرس ایمیلی که برای ارسال فکس از آن استفاده می شود.


Email address : آدرس ایمیلی که فکس های دریافت شده توسط سیستم به آن ارسال می شوند.


Error Correction Mode : در صورت فعال بودن این گزینه هنگامی که اطلاعات در مسیر تبادل دچار مشکل شوند از فرستنده درخواست می شود تا دوباره اطلاعات را ارسال کند.


Maximum transfer rate : بیشترین نرخ تبادل اطلاعات فکس که پیشنهاد می کنیم مقدار پیش فرض ۱۴۴۰۰ را استفاده کنید.


Minimum transfer rate : حداقل سرعت تبادل اطلاعات، پیشنهاد می کنیم از مقدار ۹۶۰۰ استفاده کنید.


Default Paper Size : اندازه پیش فرض کاغذی که FreePBX پس از دریافت اطلاعات آن را برای سند دریافتی ایجاد می کند.

دوره آموزش FreePBX


قسمت Fax Cover Page Options


در این جا می توانید اطلاعات شرکت خود را به عنوان کاور در فکس های ارسالی بر روی اسنادتان چاپ کنید. همچنین با کلیک بر روی گزینه preview یک نمای کلی از آنچه تنظیم شده است را خواهید دید.


Company Logo : آرم ( لوگو ) تنظیمات FaxPro در FreePBX  شرکت را می توانید از این قسمت بارگذاری کنید.


Company Name, Address, Phone, & Web Site : نام ، آدرس و سایر اطلاعات تماس شرکت را در این بخش وارد کنید.


Company Footer :  متنی که در انتهای برگه ظاهر خواهد شد.


Preview Coverpage : با کلیک بر روی این گزینه یک نسخه از کاور با فرمت PDF به شما داده می شود.

تنظیمات FaxPro در FreePBX


تنظیماتی برای پنل کاربری User Control Panel Faxing Options


Global Prefix : شماره ای که به عنوان پیشوند برای تمام فکس های ارسالی به رقم های گرفته شده کاربر اضافه می شود.


Failure Recovery Options : بیشترین تعداد دفعاتی که سیستم برای ارسال فکس در صورت ناموفق بودن عملیات تلاش می کند.


Failure Notification Options : از شما می خواهد که ارسال ایمیل را برای آگاهی از خطاهای سیستمی در چه شرایطی ارسال کند.


Local Storage Options : بیشترین تعداد صفحاتی دوره آموزش FreePBX  که هر کاربر می تواند برای ذخیره اسناد خود از آن استفاده کند را مشخص کنید.


Excess Faxes : باید مشخص کنیم در صورتی که تعداد مجاز ذخیره اسناد پر شده باشد سیستم در صورت دریافت یک فکس برای آن کاربر چه واکنشی نشان دهد.


Reject : عدم دریافت فکس برای کاربر


Delete Oldest : به ترتیب قدیمی ترین فایل فکس را پاک کند تا فضا برای فکس جدید ایجاد شود.


تنظیمات FAXPRO در FREEPBX برای کاربران


خب تا این لحظه تنظیمات کلی که می بایست برای سرور انجام شود را به اتمام رساندیم، حال می بایست برای کاربر هایمان نیز تنظیمات FaxPro در FreePBX را انجام دهیم. تنظیماتی که در این قسمت بررسی خواهند شد در ماژول مدیریت کاربران FreePBX قرار دارد، بنابراین برای دسترسی به این قسمت مسیر Admin>User Management را پیمایش می کنیم.


وقتی که برای اولین بار وارد این صفحه می شوید تمام گزینه ها رنگ خاکستری دارند که به معنای غیرفعال بودن آن ها است، بنابراین برای فعال سازی و امکان ویرایش اطلاعات مقدار Enabled را بر روی YES قرار دهید.


Attachment Format : فرمت فایلی که پس از دریافت فکس برای کاربر ارسال خواهد شد.


Store Locally : در صورت فعال بودن این گزینه فکس های دریافتی پس از ارسال به آدرس ایمیل در سرور نیز ذخیره می گردند و برای هر کاربر از بخش کاربری نیز قابل دسترسی هستند.


Outgoing Station ID : شناسه یا همان شماره فکس


Outgoing Header : تیتری که به ابتدای فایل فکس ارسالی افزوده می شود که به طور معمول نام فرد ارسال کننده می باشد.


Coversheet name : اسمی که برای صفحه اصلی ( کاور ) در نظر گرفته می شود.


Coversheet Tel : شماره تماسی که بر روی برگه اول فکس های ارسالی شما چاپ خواهند شد.


Coversheet Email : آدرس ایمیل که مانند شماره تماس بر روی برگه اول فکس ارسالی چاپ خواهد شد.


Email Results : نحوه ارسال و تنظیمات فکس، در صورتی که این مقادیر دست نخورده باقی بمانند سرور از تنظیمات پیش فرض ایمیل سیستم جهت ارسال پست الکترونیکی استفاده می کند.


Retries : در صورت نا موفق بودن روند ارسال فکس می تواند تعداد دفعاتی که سیستم برای ارسال مجدد آن تلاش می کند را مشخص کنید.


Save : پس از انجام تنظیمات دلخواه خود بر روی گزینه Save کلیک کنید تا تغییرات بر روی سیستم اعمال شوند.


فعال کردن تنظیمات FAXPRO در FREEPBX برای تماس های ورودی


تنظیمات تماس های ورودی در FreePBX را قبلا بررسی کرده ایم و تمرکز خود را در این بخش برای قابلیت فکس در تماس های ورودی می گذاریم. از مسیر Connectivity>Inbound Route وارد ماژول تماس های ورودی در FreePBX می شویم.  با کلیک بر روی گزینه و انتخاب گزینه فکس منوی تنظیمات به ما نمایش داده خواهد شد.


Detect Faxes : با انتخاب گزینه Yes سرور تماس های ورودی را جهت دریافت فکس پیمایش می کند.


Fax Detection Time : مقدار زمانی در تماس های ورودی که FreePBX منتظر دریافت فکس می ماند.


Fax Destination : مقصد فایل های فکس را از این بخش انتخاب کنید که می تواند یکی از کاربران سیستم شما باشد. بنابراین پس از دریافت فکس کاربر قادر خواهد بود تا فایل های خود را از پنل کاربری ویژه خود مشاهده کند.


Save : با کلیک بر روی گزینه Submit و سپس Apply Changes تنظیمات خود را ذخیره و اعمال کنید.



اتمام تنظیمات FAXPRO در FREEPBX و نحوه استفاده کاربران


UCP یا همان کنترل پنل کاربران یک نرم افزار تحت وب برای استفاده کنندگان از سیستم تلفنی FreePBX است که امکانات بسیاری برای کاربران خود با توجه به سطح دسترسی هایی که ادمین مشخص می کند مهیا می سازد. قابلیت فکس نیز یکی از مواردی است که پس از فعال کردن برای هر کاربر، امکان مدیریت و کار با ماژول فکس را فراهم می کند.


برای ورود به این بخش کافیست آدرس FreePBX را در مرورگر خود وارد کنید پس از ورود به پنل کافیست بر روی گزینه Fax کلیک کنید تا به منوی کامل این بخش دسترسی داشته باشید. یکی از ویژگی های مثبت FreePBX در این قسمت آن است که کاربر می تواند زبان سیستم را به دلخواه خود تغییر دهد. زبان فارسی نیز یکی از زبان های پشتیبانی شده در این قسمت است.


همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کند آموزش FreePBX  تمام فکس های مربوط به کاربر در لیست پیش رو نمایش داده خواهند شد. کاربر با کلیک بر روی گزینه Send New Fax می تواند یک فکس جدید به هر مقصد دلخواهی ارسال کنید. همچنین در قسمت چپ پنل تمام پوشه های مربوط آمده اند.


Inbox : صندوق دریافتی که شامل فکس هایی می شوند که کاربر هنوز آن ها را مشاهده نکرده است.


Archived : اسنادی که توسط کاربر مشاهده شده اما حذف نشده اند.


Outgoing : اسناد فکسی که سیستم در حال ارسال آن ها است.


Sent : فکس هایی که به صورت موفقیت آمیز ارسال شده اند.


Failed : فکس هایی که ارسال آن ها موفقیت آمیز نبوده در این قسمت لیست خواهند شد.


امیدواریم در این قسمت تمام تنظیمات FaxPro در FreePBX را پوشش داده و شما توانسته باشید سیستم فکس خود را به راحتی راه اندازی کنید.


آ

  • fereshteh shahrooie
  • ۰
  • ۰

دسترسی به پنل وب ایزابل


در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به نحوه دسترسی به پنل وب ایزابل خواهیم پرداخت ، و تمام مشکلاتی که ممکن است مانع دسترسی شما شوند را بررسی خواهیم کرد .  تمام حالت های بازیابی پسورد در ایزابل را نیز بررسی خواهیم کرد . بعد از این آموزش قطعاً به پنل وب دسترسی خواهید داشت.


باز کردن پنل وب ایزابل


برای دسترسی به پنل وب شما می توانید IP سرور ایزابل را در مرورگر وب وارد کنید تا به پنل تنظیمات دسترسی داشته باشید . همانطور که در قسمت قبلی از دوره آموزش ایزابل توضیح دادیم ،  پنل وب ایزابل IP سرور را می توانید هنگام نصب تعیین کنید . در صورتی که در هنگام نصب IP سرور را مشخص نکرده باشید سیستم عامل به صورت پیش فرض از DHCP سرور ، IP خواهد گرفت  به هر حال اگر  به هر دلیل IP سرور ایزابل  را نمی دانید کافی است از طریق کنسول به سرور ایزابل  متصل شده و با کاربر root به سیستم وارد شوید .


 دوره آموزش ایزابل


همانطور که در تصویر بالا می بیند در کنسول URL برای اتصال به سرور ایزابل نمایش داده می شود.


تغییر IP سرور ایزابل


در صورتی که از این IP نمی خواهید استفاده کنید و یا می خواهید IP جدیدی به سرور ایزابل بدهید و به صورت کلی به تنظیمات کارت شبکه از طریق کنسول وارد شوید ، کافی است در کنسول ایزابل دستور nmtui را وارد کنید تا به صورت کاملا گرافیکی به تنظیمات کارت شبکه دسترسی داشته باشید.


دسترسی به پنل وب ایزابل


مانند تصویر بالا به منو Edit a connection رفته و کارت شبکه مورد نظر خود را ویرایش کنید.


بعد از انجام تغییرات دستور Service network restart را اجرا کنید تا تغییرات اعمال شود.


فراموش کردن پسورد ROOT سرور ایزابل


اگر به خاطر داشته باشید در هنگام نصب ایزابل باید کلمه عبوری برای کاربر root انتخاب میکردیم  . در صورتی که این کلمه عبور را فراموش کرده اید می توانید آن را بازیابی کنید .


برای بازیابی پسورد root ایزابل باید به صورت فیزیکی به سرور دسترسی داشته باشید ، سرور را راه اندازی مجدد کنید ، در هنگام بالا آمدن سرور ایزابل با دوره آموزش ایزابل تصویری مانند شکل زیر مواجه می شویم.

با استفاده از کلید Arow Up و Arow Down عملیات boot را متوقف میکنیم روی گزینه اول با زدن کلید e وارد ویرایش تنظیمات  بوت می شویم.

مانند تصویر بالا کلمه ro به معنای Read Only را پیدا کرده و آن را با عبارت rw init=/sysroot/bin/sh جایگزین می کنیم سپس با زدن کلید Ctrl+X وارد حالت Single User Mode  می شویم در این مورد با استفاده از دستورات زیر کلمه عبور جدیدی برای کاربر root انتخاب می کنیم.

chroot /sysroot

passwd با زدن این دستور کلمه عبور جدید و تاییدیه آن را باید وارد کنید

touch /.autorelabel

exit

و در آخر هم با دستور reboot سیستم را راه اندازی مجدد می کنیم و با کلمه عبور جدید وارد می شویم.


تا اینجای کار مطمئناً سرور ایزابل شما یک IP دارد و شما از آن مطلع هستید با وارد کردن آن در مرورگر وب وارد پنل وب ایزابل می شوید. در اینجا هم از شما یک نام کاربری و کلمه عبور  می خواهد نام کاربری آن admin و کلمه عبور آن را در هنگام نصب به آن داده اید در صورتی که آن را فراموش کرده اید نگران نباشید می توانیم آن را دوباره بازیابی کنیم.


بازیابی کلمه عبور در ایزابل


برای بازیابی کلمه عبور پنل وب ایزابل دو باره باید وارد کنسول سیستم عامل شوید . اما حالا قطعاً IP سرور ایزابل و کلمه عبور کاربر root را می دانیم برای همین دیگر لازم نیست آموزش ایزابل  پای کنسول فیزیکی سرور برویم و می توانیم با استفاده از یک نرم افزار Terminal به سرور ایزابل SSH بزینم در قسمت قبل دوره آموزش ایزابل ، نرم افزار Putty را معرفی کرده بودیم برای این منظور از نرم افزار Putty استفاده می کنیم.

بعد از وارد شدن به کنسول سیستم عامل دستور زیر را در کنسول وارد می کنیم.


sqlite3 /var/www/db/acl.db “UPDATE acl_user SET md5_password=’`echo -n voiping|md5sum|cut -d’ ‘ -f1`’ WHERE name=’admin'”


با استفاده از این دستور کلمه عبور شما به voiping تغییر می کند ،در این دستور می توانید کلمه voiping را با هر کلمه دیگر که می خواهید به عنوان کلمه عبور استفاده کنید جایگزین نمایید.


نکته

در صورتی که می خواهید به پنل وب ایزابل وارد شوید و با پیغام خطای کلمه عبور اشتباه مواجه می شوید و از کلمه عبور خود مطمئن هستید به احتمال زیاد حافظه دیسک شما پر شده است بهتر است مقداری فضا روی دیسک آزاد کنید تا بتوانید بدون مشکل به پنل وب وارد شوید.

  • fereshteh shahrooie
  • ۰
  • ۰

آموزش راه اندازی فکس در FreePBX


یکی از بیشترین پروسه های اداری در شرکت و یا سازمان ها، ارسال و دریافت سند های کاری است. هرچند با گذشت زمان راهکارهای کارآمدتر و سریعتری ارائه شدند اما فکس  راه اندازی فکس Fax در FreePBX همچنان جایگاه و محبوبیت خود را از دست نداده است. امروزه شما کمتر سازمانی را مشاهده می کنید که از بستر های فناوری اطلاعات در کسب و کار خود استفاده نکند.


سیستم تلفنی تحت شبکه یا همان ویپ ( VoIP ) یکی از این راهکار های جذاب است که می تواند به همراه فناوری فکس به صورت یکپارچه کار کند. در این مطلب از سری دوره آموزش FreePBX قصد داریم به نحوه  راه اندازی فکس در FreePBX بپردازیم.


مطلبی که پیش رو دارید ابتدا نگاهی کوتاه به نحوه کارکرد فکس در شبکه های کامپیوتر خواهد داشت ، سپس سناریو راه اندازی فکس در FreePBX را تعریف می کنیم و در ادامه روش های مختلف پیاده سازی را با همه جزئیات آموزش خواهیم داد.


 دوره آموزش FreePBX


فکس در شبکه های کامپیوتری چگونه کار می کند؟


بیایید قبل از شروع، گفت و گویی کوتاه درباره فکس در بستر شبکه داشته باشیم. پروتکل T38 نحوه تبادل داده های فکس در شبکه های کامپیوتری را مشخص می کند. نیاز وجود این پروتکل به این دلیل که ترافیک دیتای فکس نمی تواند مانند بسته ( Packet ) های تماس های صوتی به یک صورت در شبکه تبادل شود آموزش FreePBX  احساس می شد. اما واقعا این پروتکل چگونه کار میکند؟


فرض کنید یک سند را می خواهید از طریق یکی از خطوط شهری خود به یک شماره ارسال کنید، این پروتکل ابتدا از سند شما یک تصویر با فرمت TIFF می سازد، سپس این عکس را به آسانی از طریق شبکه به دستگاه مقابل که می تواند یک گیتوی آنالوگ باشد ارسال می کند. گیتوی شما این عکس را مجدد به سیگنال آنالوگ تبدیل کرده و به سمت خطوط شهری هدایت می کند.


امروزه اغلب گیتوی ها و ATA های موجود بازار که محصول شرکت های معروف تولید کننده تجهیزات هستند، از این قابلیت پشتیبانی میکنند. بنابراین شما با خاطری آسوده می توانید از این ویژگی در سیستم تلفنی خود استفاده کنید.


حتی اگر دستگاه گیتوی شما از پروتکل T38 پشتیبانی نمی کند و یا قصد این را دارید تا از دستگاه فکس فیزیکی خود استفاده کنید جای نگرانی وجود ندارد، ما برای شما راهکاری مفید در این زمینه داریم پس در ادامه با همراه باشید.


روش های راه اندازی فکس در FREEPBX


سه روش مختلف برای راه اندازی فکس در FreePBX وجود دارد که عبارتند از:

خرید و نصب ماژول تجاری FaxPro از بخش ماژول های غیررایگان FreePBX

نصب و راه اندازی نصب فکس Fax در FreePBX نرم افزار هایلا فکس به صورت مستقیم بر روی سرور

استفاده از گیتوی یا ATA از نوع FXS به عنوان یک داخلی در FreePBX ( Pass Through )

دریافت فکس و ارسال به آدرس ایمیل با ماژول رایگان فکس

ماژول FaxPro به شما امکان استفاده از تمام قابلیت های فکس در FreePBX را می دهد، به صورتی که کاربران می توانند در محیط کاربری مستقل خود امکان ارسال و دریافت فکس را داشته باشند. هرچند که راه اندازی این روش هزینه ای حدود ۱۵۰ دلار برای شما خواهد داشت.


نصب نرم افزار هایلافکس نیز به عنوان یک راهکار برای راه اندازی فکس در FreePBX استفاده می شود، اما تنظیم و نصب این نرم افزار دشواری های خود را خواهد داشت به این ترتیب می بایست تجربه ی اولیه در محیط های پایه لینوکس داشته باشد.


پیاده سازی با استفاده از روش سوم شاید یکی از آسان ترین روش ها برای راه اندازی فکس در FreePBX باشد هرچند که ما هر سه روش نصب را در دوره آموزش FreePBX بررسی خواهیم کرد اما در ادامه نحوه راه اندازی به روش سوم را آموزش خواهیم داد.


سناریو راه اندازی فکس در FREEPBX


می خواهیم  با استفاده از سیستم تلفنی FreePBX پیغام های فکسی که از طریق خطوط شهری دریافت می شوند، به دستگاه فکس فیزیکی که می تواند یک ATA یا گیتوی FXS باشد ارسال کنیم. همچنین می توانیم برای ارسال اسناد از طریق همین روش، با استفاده از دستگاه فکس به مقصود خود برسیم.


لازم به ذکر است این نوع از پیاده سازی، رایگان و آسان ترین روش راه اندازی فکس در  FreePBX است، می توانید دریافت فکس را برای کاربران در پنل کاربری خود داشته باشید. بنابراین چنانچه تمایل به راه اندازی به این روش دارید به دوره آموزش FreePBX ما مراجعه کنید.


 آموزش راه اندازی فکس در FreePBX


تنظیمات دریافت فکس در FREEPBX


جهت شروع مراحل راه اندازی فکس در FreePBX ابتدا وارد مسیر Setting>Fax Configuration می شویم. حال همه تنظیمات را با هم بررسی می کنیم.


Default Fax header : در صورت تشخیص فکس توسط FreePBX و نیاز به ارسال آن به مقصدی مانند ایمیل این تیتر به ابتدای سند شما اضافه خواهد شد.


Default Local Station Identifier : شماره فکس در سیستم تلفنی خودتان که می تواند یک داخلی فکس باشد.


Outgoing Email address : آدرس ایمیلی که هنگام  دوره آموزش FreePBX ارسال اسنادی که فکس شده اند به عنوان فرستنده نمایش داده می شود.


Email address : آدرس پست الکترونیکی ای که فکس به آن ارسال خواهد شد.


Error Correction Mode : فعالسازی قابلیت تصحیح خطاها در تبادل اطلاعات فکس که پیشنهاد می کنیم فعال باشد.


دو پارامتر Minimum transfer rate و Maximum transfer rate میزان حداقل و حداکثر سرعت تبادل اطلاعات فکس است که پیشنهاد می کنیم تا زمانی که اشراف کافی به این مقادیر ندارید تغییری در اعداد این قسمت ندهید.


Default Paper Size : اندازه کاغذی است FreePBX به عنوان فایل خروجی فکس ایجاد می کند.

خب تا این مرحله تنظیمات پایه ای برای راه اندازی فکس در FreePBX را انجام داده ایم، حال وقت آن رسیده تا به FreePBX بگوییم قابلیت فکس در کدامیک از مسیر های ورودی فعال باشد. بنابراین وارد مسیر Connectivity>Inbound Routes  می شویم.


همانطور که مشاهده می کنید لیستی از تمام تنظیم تماس های ورودی در FreePBX قابل مشاهده هستند. به ازای هر خطی ورودی که می خواهید قابلیت فکس را فعال کنید بر روی گزینه کلیک کنید. از لبه ی Fax وارد تنظیمات فکس می شویم.


Detect Faxes : با فعال کردن این گزینه به سیستم اجازه می دهیم در این مسیر از تماس های ورودی سیگنال های فکس را پیمایش کند.


Fax Detection type : نوع شناسایی سیگنال های فکس که می تواند از نوع آنالوگ ( خطوط شهری ای که به وسیله کارت متصل هستند ) یا دیجیتال ( سیگنالیگ SIP ) باشد.


Fax Ring : اگر این گزینه را فعال کنید هنگام شناسایی فکس صدای زنگ پخش خواهد شد، پیشنهاد می کنیم این گزینه غیرفعال باشد.


Fax Detection Time : مدت زمانی که FreePBX برای پیدا کردن سیگنال های فکس تلاش می کند. می توانید از مقدار پیشفرض استفاده کنید.


Fax Destination : در صورت شناسایی فکس، سند را به مقصد دلخواه هدایت می کند.


قبل از انجام این موارد یک داخلی در سیستم ایجاد و بر روی گیتوی یا ATA خود تنظیم کنید، سپس از این بخش مقصد فکس را، داخلی مورد نظر قرار دهید. برای روشن تر تنظیمات فکس Fax در FreePBX  شدن موضوع به تصویر زیر که نمونه ی یک تنظیم ساده است دقت کنید.

سعی کرده ایم تمام مراحل را به صورت کامل بررسی و مباحث را پوشش داده باشیم تا بتوانید فکس خود را با استفاده از این روش راه اندازی کنید. همچنین می توانید با ورود به بخش آموزش FreePBX روش های دیگر فکس و یا مطالب با موضوعات دیگری را مطالعه کنید.

  • fereshteh shahrooie
  • ۰
  • ۰

سیستم نظرسنجی تلفنی ویپ


همواره یکی از چالش هایی که مدیران با آن مواجه هستند. ارزیابی عملکرد کارکنان خود می باشد . در مراکز پشتیبانی و یا خدمات مشتریان بهترین راه حل برای ارزیابی سیستم نظر سنجی تلفنی کارایی کارکنان نظر سنجی از مشتریان می باشد . نظر سنجی سنتی از مشتریان فرآیندی وقت گیر و پر هزینه می باشد . اما ما راه حلی نوین برای این مشکل داریم .


ماژول نظرسنجی ویپ به چه شکل کار میکند ؟


ماژول نظرسنجی ویپینگ بدین صورت عمل می کند که بعد از تماس و پایان مکالمه توسط اپراتور تماس قطع نشده و مشتری شما به نظرسنجی متصل می شود و  می تواند با استفاده از صفحه کلید تلفن به اپراتور امتیاز بدهد.


سیستم نظرسنجی تلفنی مناسب چه سازمان هایی می باشد ؟


اگر صاحب یک مرکز پشتیبانی ، خدمات پس فروش  و یا تعداد زیادی اپراتور تلفن دارید قطعاً ماژول نظرسنجی ویپینگ تحولی اساسی در کسب و کار شما ایجاد خواهد کرد .


آیا امکان دریافت نظر به صورت صوتی در سیستم نظرسنجی تلفنی وجود دارد ؟


بله یکی از قابلیت های بارز ماژول نظر سنجی ویپینگ بدین صورت است که اگر کاربر امتیاز پایینی به اپراتور بدهد (حداقل امتیاز توسط مدیر تعیین خواهد شد) از کاربر خواسته می شود تا مشکل خود را از طریق ضبط یک فایل صوتی بیان کند تا توسط مدیر پیگیری شود. این فایل صوتی را هم در پنل وب این ماژول می توان مشاهده کرد و هم به آدرس پست الکترونیک مدیر ارسال خواهد شد.


 ماژول نظر سنجی تلفنی ویپ


چطور می توان از نظرات ارسالی  در سیستم نظرسنجی تلفنی گزارش گرفت؟


ماژول نظر سنجی ویپینگ داری کنترل پنل تحت وب قدرتمندی است که می توانید گزارش های متنوعی از سیستم نظر سنجی تهیه تمایید  . میانگین عملکرد اپراتور ها را بررسی کنید و یا به صورت اختصاصی یک اپراتور را پیگیری کنید . تمام امتیاز های ثبت شده ، فایل های صوتی و مشخصات تماس گیرنده در این ماژول قابل مشاهده می باشند . می توانید گزارش ها را به صورت جدول و یا نمودار مشاهده نمایید.


< h2>ماژول نظرسنجی ویپ روی چه مراکز تلفنی قابل نصب است ؟


ماژول نظرسنجی ویپینگ قابل نصب روی تمام مراکز تلفنی مبتنی بر استریسک می باشد .  از این میان می توان به سیستم تلفنی های  Elastix , Issabel ، FreePBX اشاره کرد. در صورتی که هنوز از مراکز تلفنی سنتی استفاده می کنید بهتر است همین حالا دست به کار شوید و مرکز تماس خود را متحول کنید.


آیا ماژول نظرسنجی تلفنی مشکلی در واسط کاربری سیستم هایی نظیر الستیکس ، ایزابل و FREEPBX ایجاد می کند؟


معمولاً تغییرات در سیستم های تلفنی مبتنی بر استریسک موجب از کار افتادن قسمتی از واسط کاربری می شود ، ولی ماژول نظر سنجی ویپینگ اختلالی در عملکرد واسط کاربری Elastix ، Issabel ، FreePBX  ایجاد نمی کند و با خیال راحت می توانید از واسط کاربری خود استفاده کنید.


ماژول نظرسنجی ویپینگ چه مزایایی نسبت به دیگر سیستم های نظرسنجی تلفنی دارد؟


ماژول نظر سنجی ویپینگ هیچ وابستگی به صف تماس ندارد . بدین صورت که نظر سنجی می تواند روی یک داخلی مستقیم هم فعال شود .

ویژگی دیگری که قابل ذکر است امکان شیفت بندی اپراتور ها می باشد در واقع اپراتورهایی که از یک داخلی به صورت مشترک استفاده می کنند با اعمال شیفت بندی از هم جدا می شوند.

عدم از کار افتادگی ماژول نظر سنجی تلفنی واسط کاربری در سیستم هایی مثل الستیکس ، ایزابل و یا FreePBX بزرگترین مزیت این ماژول می باشد.

امکان اتصال به انواع CRM و اتوماسیون اداری برای ارسال گزارش ها از طریق وب سرویس .

امکان ارسال پست الکترونیک مربوط به صدا های ضبط شده مشتریان ناراضی.


با خرید ماژول نظرسنجی تلفنی ویپینگ چه امکاناتی نصیب من می‌شود ؟


به غیر از ماژول ارزشمند نظرسنجی شما موارد زیر را نیز بدست خواهید آورد:


نرم افزار دفترچه تلفن هوشمند  ویپینگ به ارزش ۴۵۰،۰۰۰ تومان ، به صورت رایگان

نصب رایگان این ماژول توسط تیم فنی ویپینگ برای شما

پشتیبانی ۲ ماه کاملا رایگان توسط تیم فنی ویپینک برای این محصول

  • fereshteh shahrooie
  • ۰
  • ۰

ماژول اعلام کد اپراتوری


ماژول اعلام کد اپراتوری برای الستیکس، ایزابل و FREEPBX در یک نگاه


آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که هنگام تماس با یک مرکز تلفنی یک سازمان، پیش از برقراری ارتباط با اپراتورِ پاسخگو به شما، اطلاعات آن اپراتور، مانند کد اپراتوری ماژول اعلام کد اپراتوری و یا حتی نام اپراتور، به شما اعلام و سپس تماس تلفنی برقرار شود؟


اگر به عنوان مشتری با این سیستم پاسخگو ارتباط برقرار کرده باشید مطمئناً حس رضایت و اعتماد بیشتری نسبت به سازمان­ هایی که دارای سیستم پاسخگویی مستقیم و سنتی هستند، در شما ایجاد خواهد شد.


اگر  شما هم به عنوان یک سازمان که دارای سیستم پاسخگویی تلفنی می باشد، علاقه دارید با استفاده از این قابلیت، کیفیت پشتیبانی خدمات خود را بهبود ببخشید و در جهت افزایش حس رضایت و اعتماد  مشتریان قدم بردارید، ماژول اعلام کد اپراتوری voiping بهترین پیشنهاد ممکن برای شما خواهد بود.


 ماژول اعلام کد اپراتوری



آشنایی با قابلیت ها و ویژگی های ماژول اعلام کد اپراتوری ویپینگ


عدم نیاز به برنامه نویسی و توسعه

نرم افزار متن باز استریسک (Asterisk)، یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین نرم افزارها در مراکز تلفنی VOIP است که تمام قابلیت های کاربردی یک سیستم تلفنی مانند تماس اینترنتی، ایجاد شماره های داخلی دلخواه، صف انتظار پاسخگویی ، استفاده از منشی تلفنی و …. را برای شما فراهم می کند . اما برای توسعه ماژول های کاربردی این نرم افزار، نیاز به دانش در زمینه برنامه نویسی استریسک خواهید داشت.


بنابراین اگر شما هم از سیستم های تلفنی مبتنی بر استریسک مانند Elastix , Issabel و FreePBX استفاده می کنید و قصد راه اندازی ماژول اعلام کد اپراتوری شخصی خود را دارید، باید دانش توسعه آن را نیز داشته باشید . اما با استفاده از ماژول اعلام کد اپراتوری ویپینگ، تمام پیچیدگی های توسعه برای شما پنهان خواهد شد و فقط با استفاده از یک پنل مدیریتی تحت وب، قابلیت تعریف روش های اعلام کد اپراتوری را خواهید داشت.


عدم ایجاد اختلال در واسط کاربری الستیکس، ایزابل و FreePBX

با توسعه و سفارشی سازی ماژول های مختلف در سیستم های تلفنی مبتنی بر استریسک، همواره شاهد اختلال در قسمتی از واسط کاربری تحت وب نرم افزارهای FreePBX ، Issabel  و یا Elastix خواهیم بود . اما ماژول اعلام کد اپراتوری ویپینگ با جداسازی و ارائه یک واسط تحت وب مجزا اما یکپارچه برای مدیریت این ماژول، باعث حذف اختلال های بوجود آمده در نرم افزار های ذکر شده خواهد شد.


امکان فعال سازی و غیر فعال سازی آسان ماژول اعلام کد اپراتوری

در ماژول اعلام کد اپراتوری توسعه داده شده در تیم ویپینگ، تمام امکانات مدیریتی این ماژول از جمله امکان فعال سازی و غیر فعال سازی، در یک صفحه به صورت کامل قرار داده شده است و  شما به راحتی و تنها با زدن یک تیک ساده، می توانید ماژول را در سیستم خود فعال یا غیر فعال کنید 

شخصی سازی اعلام های ماژول

آیا شما به عنوان یک سازمان، علاقه دارید تا هر اپراتور را به شکل دلخواه خود به تماس گیرنده معرفی کنید ؟


با استفاده از قابلیت های ماژول اعلام کد اپراتوری ویپینگ ، می توانید از عبارت های مختلفی جهت اعلام اطلاعات به تماس گیرندگان استفاده کنید. عباراتی مانند “اپراتور شماره …” و یا “کارشناس شماره …” که به صورت پیش فرض در سیستم قرار دارند .


امکان بارگذاری اعلام های دلخواه

در تیم توسعه ویپیگ، علاوه بر قابلیت های پیش فرض ذکر شده برای اعلام کد اپراتور، امکان منحصر به فرد دیگری برای این کار در نظر گرفته شده است.


در ماژول اعلام کد اپراتوری ویپینگ ، این امکان وجود دارد تا مدیریت سیستم، اعلام های دلخواه خود را برای این ماژول بارگزاری نماید . یعنی هر آنچه که شما علاقه دارید تا به عنوان اعلام برای تماس گیرنده پخش شود را تحت یک فایل صوتی به راحتی در پنل تحت وب ماژول آپلود نمایید . در این صورت هنگام تماس مشتری و اتصال آن به اپراتور ، به جای اعلام عبارات پیش فرض، فایل صوتی ضبط شده شما برای تماس گیرنده پخش خواهد شد .


ماژول اعلام کد اپراتوری مناسب چه سازمان هایی می­ باشد ؟


تمامی سازمان هایی که از سیستم های تلفنی VOIP و مبتنی بر استریسک استفاده می کنند، امکان استفاده از این ماژول را دارند .


با خرید ماژول اعلام کد اپراتوری ویپینگ چه مزایایی نصیب من می شود؟


یک ماژول کاملا هوشمند برای اعلام مشخصات اپراتورها با تمامی امکانات ذکر شده در بالا

نصب رایگان این ماژول توسط تیم فنی ویپینگ برای شما

پشتیبانی ۲ ماه کاملا رایگان توسط تیم فنی ویپینک برای این محصول

حرف آخر


ما در ویپینگ فقط به راه حل فکر نمیکنیم.هدف ما ارائه راه حل به ارزان ترین و راحت ترین روش ممکن است و ماژول اعلام کد اپراتوری ویپینگ نیز یکی از همین راه حل هاست. اعلام کد اپراتوری  با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که راه اندازی و شخصی سازی ماژول اعلام کد اپراتوری برای سیستم تلفنی کار ساده ای نیست اما ما این کار را به بهترین شکل برای شما پیاده سازی کردیم تا فقط با ورود به یک پنل وب، تمام تنظیمات را در اختیار داشته باشید و هر زمان دلتان خواست آن ها تغییر دهید.


با وجود قابلیت ها و مزایای ذکر شده، بیشتر از این معطل نکنید و این محصول را خریداری کنید تا خودتان ببینید که ارائه بهترین راهکار به ارزانترین و راحت ترین روش ممکن تنها یک شعار نیست.

  • fereshteh shahrooie
  • ۰
  • ۰

دفترچه تلفن تحت وب هوشمند


معرفی دفترچه تلفن تحت وب هوشمند


یکی از نیازهای همیشگی در سازمان ها و ادارات ، برقراری تماس های تلفنی با تلفن همراه یا ثابت مشتریان و همکاران می باشد ، طبیعتا مدیریت حجم بالای اطلاعات مخاطبان با استفاده از روش های قدیمی مانند استفاده از دفترچه تلفن های کاغذی، امری دشوار و سخت خواهد بود . این امر معمولا در بسیاری از موارد  دفترچه تلفن تحت شبکه با اتلاف وقت، هزینه و اطلاعات همراه می باشد . در طول سال های اخیر راهکارهایی در قالب نرم افزارهای کامپیوتری با عنوان دفترچه تلفن تحت وب یا تحت شبکه وارد بازار شده است.


دفترچه تلفن تحت وب


پیشنهاد ما به شما عزیزان دفترچه تلفن تحت وب هوشمندی است که به شما در مدیریت اطلاعات مخاطبان به صورت یکپارچه و برقراری تماس در کوتاه ترین زمان و راحت ترین شکل ممکن کمک خواهد کرد.


معرفی قابلیت های دفترچه تلفن تحت وب هوشمند


دفترچه تلفن تحت وب هوشمند ما دارای قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد و متعددی است که در این بخش شما را با این قابلیت ها آشنا خواهیم کرد:


۱ : تماس آسان بدون نیاز به شماره گیری

یکی از منحصر به فردترین قابلیت های نرم افزار دفترچه تلفن تحت وب VoiPing ، برقراری تماس با مخاطبین، بدون نیاز به شماره گیری تلفن مخاطب می باشد.


اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که از مراکز تلفنی VoIP استفاده می کنید، این قابلیت را خواهید داشت تا پس از جستجوی مخاطب مورد نظر و مشاهده اطلاعات تماس این فرد، با یک کلیک بدون نیاز به شماره گیری دستی، با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. این امکان واقعا لذت بخش نیست ؟

۲ : تماس مستقیم

از دیگر قابلیت های دفترچه تلفن تحت وب هوشمند VoiPing ، قابلیت تماس مستقیم و بدون واسطۀ مخاطب با شما می باشد، به این شکل که شما در هنگام ثبت مخاطب در دفترچه تلفن، می توانید این امکان را برای مخاطبین خود بوجود آورید تا در هنگام نیاز به برقراری ارتباط با شما، بدون وارد کردن شماره داخلی و عبور از واسط هایی مثل منشی تلفنی، به طور مستقیم با شما ارتباط برقرار کنند.


۳ : برچسب گذاری مخاطبین

در این دفترچه تلفن تحت وب، توانایی خواهید داشت تا در هنگام ثبت اطلاعات مخاطبان خود، از قابلیت برچسب گذاری روی آن مخاطبان استفاده کنید. این قابلیت در زمان استفاده از ماژول تماس خودکار بسیار کاربردی خواهد بود و به شما در برقراری ارتباط خودکار با دسته خاصی از مشتریان کمک خواهد کرد.

۴ : مدیریت نقش ها

از ویژگی های منحصر به فرد دفترچه تلفن تحت وب هوشمند VoiPing ، قابلیت گروه بندی کاربران در مدیریت نرم افزار می باشد که به راحتی در این برنامه کاربردی قابل اجرا و مدیریت می باشد.در کنار تمامی امکانات لازم و ضروری برای مدیر سیستم مانند تنظیمات سیستم، مشاهده و مدیریت اطلاعات کاربران سیستم و….شما به عنوان مدیر سیستم این قابلیت را خواهید داشت تا برای سیستم خود نقش هایی به دلخواه تعریف کنید و سپس کاربران موجود در سیستم را در این گروه های کاربری قرار دهید.


وجود قابلیت مدیریت نقش ها در سیستم به دلیل امکان خصوصی بودن یا نبودن شماره های مخاطبین می باشد که در ادامه به طور کامل معرفی خواهد شد اما به جرات می توان گفت که این قابلیت در این نرم افزار یکی از قابلیت های منحصر به فرد دفترچه تلفن تحت وب هوشمند می باشد.

۵ : سیستم مدیریت مخاطبین

از قابلیت های منحصر به فرد این نرم افزار دفترچه تلفن تحت وب، قابلیت خصوصی کردن مخاطب در هنگام ثبت و ذخیره سازی است که فرد مخاطب را از دید سایر دفترچه تلفن تحت وب کاربران در هنگام جستجو مخفی نگه می دارد.البته ذکر این نکته ضروری است که با وجود قابلیت گروه بندی کاربران، مخاطبان خصوصی برای افراد در یک گروه قابل جستجو خواهند بود.

۶ : قابلیت فیلتر اطلاعات

سیستم جستجوی اطلاعات مخاطبان در دفترچه تلفن تحت وب هوشمند، به صورت پیش فرض روی تمامی فیلدهای اطلاعاتی وارد شده جستجو را انجام می دهد اما با استفاده از قابلیت فیلتر که در  این نرم افزار قرار داده شده، این امکان را خواهید داشت تا با انتخاب فیلد مورد نظر خود، جستجو را با دقت بالاتر و به صورت اختصاصی روی فیلد مورد نظر خود انجام دهید.


این دفترچه تلفن مناسب چه افرادی می باشد؟


این محصول بهترین پیشنهاد برای استفاده در ادارات و سازمان های بزرگ می باشد که دارای مشتریان و همکاران با تعداد بالا هستند و مسئولین دفاتر و منشی ها برای برقراری تماس با مخاطبان نیاز به صرفه جویی در وقت و هزینه و سرعت عمل هستند .


اگر از بستر تلفنی voip استفاده می کنید، این محصول می تواند بهترین پیشنهاد ممکن برای شما باشد زیرا علاوه بر قابلیت مدیریت مخاطبان و جستجو در اطلاعات، امکان برقراری تماس با مخاطبان بدون شماره گیری و تنها با یک کلیک برای کاربران فراهم می شود که این امر سرعت عمل و کارایی شما را در برقراری ارتباط با مخاطبان در سازمان به شدت افزایش خواهد داد.


این دفترچه تلفن مناسب چه افرادی نمی باشد؟


اگر در سازمان ها یا اداراتی هستید که اصلا سرعت عمل و کیفیت در برقراری ارتباط با مخاطبان در کنار صرفه جویی در زمان، منابع و انرژی برای شما مهم نیست و علاقه ندارید تا با استفاده از یک برنامه کاربردی تحت وب در سراسر سازمان تنها با یک جستجوی ساده به اطلاعات مخاطبان دسترسی داشته باشید، محصول ما نمی تواند محصول خوبی برای شما باشد.


با خرید دفترچه تلفن تحت شبکه ویپینگ چه امکاناتی نصیب من می شود؟


یک دفتر چه تلفن کاملا هوشمند با تمامی امکانات دکر شده در بالا

ماژول اصلاح شماره و نام در کالر آیدی به ارزش ۱۰۰،۰۰۰ تومان ، به صورت رایگان

نصب رایگان این نرم افزار توسط تیم فنی ویپینگ برای شما

پشتیبانی ۲ ماه کاملا رایگان توسط تیم فنی ویپینک برای این محصول

حرف آخر


تلاش ما در ویپینگ ارائه راهکارهای اساسی و مورد نیاز شما به راحت ترین و ارزان ترین روش ممکن است.تصور کنید شما صاحب یک سیستم یکپارچه خواهید شد که در آن امکان ذخیره سازی تمامی اطلاعات مخاطبان را خواهید داشت، و هر زمان که به آن ها نیاز پیدا کردید، به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن می توانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید و با آن ها تماس بگیرید.


البته تماس تنها بخشی از امکانات منحصر به فرد این محصول است و نباید از امکان تماس مستقیم، برچسب گذاری مخاطبین، مدیریت نقش ها در سازمان و خصوصی کردن مخاطبان چشم پوشی کرد.


پس معطل نکنید و با خرید این محصول، خودتان با قابلیت های آن آشنا شوید و از این راهکار فوق العاده لذت ببرید.

  • fereshteh shahrooie
  • ۰
  • ۰

ماژول ارسال پیامک خوش آمدگوئی به مخاطبین


نگاهی گذرا به ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین


در دنیای امروز کسب و کار، مدیریت ارتباط با مشتریان به ابزاری مهم در جهت افزایش درآمد و کاهش هزینه های سازمان  تبدیل شده است و این امر از طریق گام‏‌هایی که به منظور ایجاد، توسعه، نگهداری و بهینه‌سازی روابط طولانی‌مدت و ارزشمند بین مشتریان و سازمان برداشته می‏‌شود، محقق می شود و در این مسیر، نرم افزارها و تکنولوژی های مختلفی به کمک سازمان ها آمده است.


تیم توسعه Voiping هم راهکاری را در قالب ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین، برای شما فراهم کرده است تا شما عزیزان بتوانید قدم مهمی در جهت ایجاد یک رابطه موثر و مناسب با مشتریان بردارید.


ماژول ارسال پیامک خوش آمد گویی


اگر شما علاقه دارید تا شماره تماس مخاطبان خود را به محض اولین تماس با سازمان، به صورت خودکار ذخیره کنید و پس از پایان تماس، متنی را در قالب خوش آمدگویی به این مخاطب ارسال کنید، ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین راهکار بسیار مناسبی برای سازمان شما خواهد بود.


آشنایی با قابلیت ها و ویژگی های ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین


۱- چند قابلیت در یک ماژول

اگر با سایر ماژول های توسعه داده شده توسط تیم توسعه Voiping، مانند دفترچه تلفن تحت وب هوشمند ، سیستم نظرسنجی تلفنی  و ماژول اعلام کد اپراتوری آشنا نیستید به شما پیشنهاد می ­کنیم که حتما با مراجعه به این محصولات با ویژگی های منحصر به فرد آن ها آشنا شوید.


شما با خرید این محصول صاحب یک پنل مدیریتی تحت وب یکپارچه خواهید شد که در این پنل، تمامی محصولات ویپینگ در دسترس شما خواهد بود و به راحتی می توانید از تمامی آنها در همین پنل استفاده کنید.


در ضمن شما با فعال کردن ماژول ذخیره سازی شماره مخاطبین در این محصول، این امکان را خواهید داشت که به صورت خودکار، تمام شماره هایی که برای اولین بار با سازمان شما تماس می گیرند را ذخیره کنید که این امر ارزش بسیار زیادی برای امر بازاریابی و فروش شما خواهد داشت.


جالب است بدانید شما تنها نیاز به زدن یک تیک برای فعال سازی خواهید داشت و سیستم نیازمند هیچ گونه تنظیم دیگری نخواهد بود.

۲- فعال سازی آسان ارسال پیامک خوشامدگویی

با فعال سازی ماژول جمع آوری شماره های مخاطبین، شما قادر خواهید بود تا به راحتی قابلیت ارسال پیامک به مخاطبان را نیز فعال یا غیر فعال کنید.


این قابلیت، به شما امکان خواهد داد تا به هنگام تماس از طرف مخاطب جدید با سازمان، علاوه بر ذخیره شماره مخاطب، یک پیامک خوش آمدگویی بعد از اتمام تماس به مخاطب ارسال شود تا به این شکل بتوانید اولین قدم های سازمان خود را در ایجاد رابطه موثر با مخاطبینتان بردارید.


همانند قابلیت فعال سازی ماژول، این امر نیز تنها با یک تیک فعال می شود و شما نیاز به هیچ تنظیمات اضافی برای فعال سازی ارسال پیامک برای مخاطبین خود نخواهید داشت.


۳- شخصی سازی متن پیامک ها

اگر علاقه دارید تا متنی دلخواه برای ارسال به مخاطبین خود تنظیم کنید اصلا نگران نباشید.


در ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین ویپینگ، امکان ارسال پیامک با متن دلخواه وجود دارد، به این شکل که شما می توانید با استفاده از پنل مدیریت تحت وب این ماژول، نوع متن ارسالی خود را از میان چندین نمونه پیامک آماده انتخاب کنید و جالب تر آنکه می توانید بخش اعظمی از این متن را با عبارات دلخواه خود شخصی سازی کنید و سپس برای ارسال به مخاطبین آماده کنید.


ضرورت استفاده از ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین


پیش از این ذکر شد که در جهت مدیریت ارتباط با مشتریان، راهکارهای مختلفی در قالب تکنولوژی ها و نرم افزار های گوناگون وارد بازار شده است و هر کدام از این راهکارها می توانند قدم های مهمی در جهت بهبود ارتباط با مشتریان به شمار آیند. پس ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین نیز یک راهکار بسیار خوب و البته ارزان در این مسیر می باشد.


اگر  قصد آن دارید تا با روشی ارزان و ساده یک قدم در جهت شروع یک ارتباط موثر با مشتریان خود بردارید، ماژول ذخیره ساز اطلاعات مخاطبین Voiping یک راهکار مناسب ارسال پیامک خوش آمدگویی  برای شما خواهد بود زیرا با استفاده از این ماژول شماره قادر خواهید بود، شماره مخاطبین جدید را به صورت خودکار ذخیره کنید تا بدون هیچ دردسر دارای یک بانک عظیم از شماره های تماس مخاطبان خود باشید و برای خوش آمدگویی به این مخاطب، یک پیامک با متن دلخواه خود ارسال کنید که این امر تاثیر بسیار فراوانی در جهت ایجاد حس رضایت، تعهد و وفاداری به عنوان مهم ترین مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری در مخاطبین خواهد داشت.


مزایای استفاده از ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی به مخاطبین


دریافت ماژول ارسال پیامک خوش آمدگویی

دریافت ماژول جمع آوری شماره های مخاطبین

دریافت ماژول اصلاح شماره و نام در کالر آیدی به ارزش ۱۰۰،۰۰۰ تومان ، به صورت رایگان

نصب رایگان این ماژول توسط تیم فنی ویپینگ برای شما

پشتیبانی ۲ ماه کاملا رایگان توسط تیم فنی ویپینک برای این محصول

حرف آخر


به عنوان حرف آخر اگر شما به فکر ایجاد یک رابطه خوب و مداوم با مشتریان خود هستید و به درستی احساس می کنید که موفقیت کسب و کار شما به رضایت و وفاداری مشتریان وابسته است و در این مسیر به دنبال راهکارهای ارزان و سریع هستید، ماژول ارسال پیام خوش آمدگویی به مخاطبان ویپینگ، پیشنهاد شگفت انگیزی برای شما خواهد بود.


  • fereshteh shahrooie
  • ۰
  • ۰

آموزش نصب ایزابل

آموزش نصب ایزابل


با مرور تاریخچه نرم افزار ایزابل در قسمت اول از مجموعه آموزش ایزابل ، در این قسمت به مرحله نصب نرم افزار رسیدیم .


در این قسمت ابتدا با هم نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری برای نصب و یادگیری ایزابل را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم و در ادامه به طور کامل و به صورت گام به گام و نصب ایزابل  تصویری ، نصب ایزابل را روی ماشین مجازی VMWare به عنوان یکی از محبوب ترین نرم افزار های مجازی سازی ، بررسی خواهیم کرد.


در این آموزش همراه ما باشید.


سخت افزار مورد ;نیاز برای یادگیری و نصب ایزابل


ایزابل ۴ از CentOs ورژن ۷٫۲  استفاده می کند ، این سیستم عامل برای راه اندازی نیاز به سخت افزار زیادی ندارد . ایزابل هم به صورت ۳۲bit  و هم به صورت ۶۴bit عرضه می شود، سیستم عامل CentOS 7 حداقل به یک هسته پردازنده X86 و ۱GB رم  و ۱۰GB دیسک برای اجرا نیاز دارد، شما با همین حداقل سیستم می توانید ایزابل را راه اندازی کنید، توان سخت افزاری سیستم بستگی به نوع کاربری  و تعداد تماس های هم زمان دارد، به یاد داشته باشید که ضبط مکالمات در ایزابل بار زیادی روی پردازنده دارد و سرعت دیسک نیز در هنگام ضبط مکالمه بسیار مهم است ، از این رو در صورتی که نیاز به ضبط مکالمات در تماس های همزمان زیادی را دارید بهتر است از پردازنده قوی و دیسک های SSD استفاده کنید، در غیر این صورت با یک پردازنده Atom (دو هسته )و ۲GB رم می تواند حدود هفتاد تماس همزمان را مدیریت کنید. (توجه داشته باشد که تعداد داخلی ها و خطوط شهری تاثیری روی سخت افزار ایزابل ندارد و صرفاً تعداد تماس همزمان  ,ضبط مکالمات اهمیت دارد)


نرم افزار مورد نیاز برای یادگیری و آموزش ایزابل


در صورتی که نمی خواهید  نصب را  روی سخت افزار واقعی انجام  دهید . برای تمرین و آموزش می توانید از نرم افزار Virtual Box و یا VMware Workstation برای استفاده کنید.


ایمیج نصب ایزابل ۴ که میتوانید آن را از طریق لینک زیر دریافت کنید


دانلود ایمیج نصب ایزابل


نرم افزار Winscp برای مرور فایل های لینوکس از طریق  SSH می باشد ، در قسمت های آینده از آن استفاده خواهیم کرد.


دانلود برنامه WinSCP


نرم افزار Putty این نرم افزار یک کلایت SSH می باشد که از طریق آن می توانید به کنسول لینکوس میزمان دسترسی داشته باشد.


دانلود برنامه Putty


آموزش نصب ایزابل روی ماشین مجازی


در این دوره آموزش ایزابل می توانید برای تمرین ، ایزابل را روی یک ماشین مجازی نصب و از آن استفاده کنید.


توجه داشته باشید روش نصب روی آموزش نصب ایزابل سخت افزار واقعی هیچ تفاوتی با نصب روی ماشین مجازی ندارد. برای ساخت ماشین مجازی vmware سیستم عامل را روی Centos X64 قرار دهید مقدار دیسک هم ۲۰GB کافی می باشد. حالت کارت شبکه را هم  روی Bridge قرار دهید.


ایمیج ایزابل را درون ماشین مجازی گذاشته و ماشین مجازی رو روشن کنید.


در ابتدای نصب با صفحه مشابه تصویر زیر مواجه می شوید.


دوره آموزش ایزابل


در این پنجره Install را انتخاب میکنیم و در ادامه با پنجره ای مانند شکل زیر مواجه خواهیم شد.


آموزش نصب ایزابل


در این صفحه کافی است کلید Enter را فشار دهیم ، فرآیند نصب آغاز میشود  کمی صبر کنید تا با صفحه ای مطابق شکل زیر مواجه شوید.

زبان نصب را روی زبان دلخواه قرار دهید ( این زبان فقط برای فر آیند نصب معتبر می باشد ) در اینجا ما زبان انگلیسی را انتخاب میکنیم با زدن دکمه Continue به ادامه نصب میرویم که صفحه ای مانند شکل تصویر زیر می باشد .

در قسمت Date&Time منطقه زمانی و ساعت سیستم را تنظیم میکنیم.

بعد از انجام تنظیمات آموزش ایزابل دلخواه بر روی  done کلیک میکنیم تا به صفحه قبل بازگردیم.

وارد قسمت installation destination می شویم .

دیسک مورد نظر را انتخاب می کنیم.

و تنظیمات پارتیشن بندی را مانند تصویر بالا روی Automatically Configure Partitionnig  قرار می دهیم و روی دکمه done کلیک میکنیم .


دوباره وارد صفحه قبلی می شویم این بار تنظیمات کارت شبکه را انتخاب میکنیم که با صفحه ای مطابق شکل زیر روبرو خواهیم شد.

در این صفحه روی configure کلیک میکنید و با صفخه ای مطابق شکل زیر روبرو می شوید .

در این صفحه به تب IPV4 Settings می رویم و تنظیمات مورد نظر را وارد میکنیم

در آخر هم روی دکمه done کلیک میکنیم . دوباره به صفحه قبلی باز خواهیم گشت این بار روی دکمه Begin Installation کلیک میکنیم تا فرآیند نصب آغاز شود.

در حین فرآیند نصب باید کلمه عبور سیستم عامل برای کاربر root را تعیین کنیم .

بعد از تعیین کلمه عبور دوباره به صفحه نصب باز خواهیم گشت منتظر می مانیم تا فرآیند نصب تمام شود ( وابسته به سخت افزار سیستم این فرآیند ممکن است کمی زمانبر باشد )


در ادامه نصب با پنجره ای مطابق شکل زیر مواجه خواهید شد که از شما می خواهد کلمه عبوری برای پایگاه داده  Issabel که  MariaDB می باشد وارد کنید .

از شما تاییدیه کلمه عبور نیز گرفته خواهد شد


در مرحله بعد از شما خواسته می شود کلمه عبوری برای کاربر admin برای  پنل وب ایزابل انتخاب کنید .

بعد از این مرحله ، نصب ایزابل تمام شده و صفحه ای مطابق شکل زیر مواجه خواهید شد.

این صفحه کنسول سیستم عامل CentOS می باشد با نام کاربری root و کلمه عبوری که هنگام نصب وارد کرده اید می تواند به کنسول وارد شود.


با وارد کردن IP  دوره آموزش ایزابل سیستم در مرور گر وب هم می توانید به کنترل پنل وب Issabel وارد شوید و با نام کاربری admin و کلمه عبوری که در آخرین مرحله انتخاب کرده اید می توانند وارد پنل ایزابل شوید .


توجه


به دلیل غیر رسمی بودن گواهی SSL در Issabel  هنگام دسترسی به پنل وب مرور گر از شما می خواهد که یک گواهی غیر معتبر را تایید کنید ، که لازم است این کار را انجام دهید.


این قسمت از آموزش ایزابل به پایان رسید در حال حاضر شما یک مرکز تلفن آماده برای راه اندازی دارید  در قسمت های بعد از مجموعه آموزش ایزابل با کنترل پنل وب ایزابل بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • fereshteh shahrooie
  • ۰
  • ۰

آموزش کار با CALL FILE ها


تماس خودکار تبلیغاتی چیست ؟


بگذارید در همین ابتدا یکی از نتایج هیجان انگیز یادگیری و آموزش کار با Call File ها را برایتان بازگو نمایم :


آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که تلفنتان زنگ بخورد و پس از پاسخ دهی با یک متن تبلیغاتی از پیش ضبط شده مواجه شوید ؟ این تماس ها همان تماس های آموزش CALL FILE  خودکار تبلیغاتی هستند که در مراکز تلفنی , توسعه داده شده اند .


ما هم میخواهیم در پکیج آموزش کار با Call File به توسعه و پیاده سازی همین کمپین های خودکار تبلیغاتی در مرکز تلفن های مبتنی بر استریسک بپردازیم . صد البته بهره برداری و استفاده از Call File ها فراتر از ساخت این گونه کمپین ها ی تبلیغاتی بوده و استفاده های هیجان انگیز تر دیگری هم خواهد داشت . پس با ما همراه شوید .

آموزش CALL FILE

پکیج آموزش CALL FILE و تماس خودکار مناسب چه افرادی می باشد ؟


علاقه مندان به یادگیری مباحث VOIP

علاقه مندان به توسعه استریسک و برنامه نویسان سیستم های تلفنی

مدیران و کارشناسان IT و شبکه

مدیران و کارشناسان تبلیغات و فروش

مدیران و کارشناسان واحدهای پشتیبانی و خدمات پس از فروش


سرفصل های پکیج آموزشی کار با CALL FILE ها وایجاد تماس های خودکار


معرفی Call File ها و انواع جریان های اجرایی در آن

بررسی ساختار یک Call File

معرفی دستورات لینوکس که در پیاده سازی سناریوها از آن ها استفاده خواهد شد (chmode , touch ,….)

ساخت یک کمپین تبلیغاتی و تماس خودکار

ساخت یک کمپین برای نظر سنجی از مشتریان

بررسی نکات مهم و عیب یابی در حین کار با Call File ها

بررسی نقاط ضعف و پوشش دهی آن ها در پیاده سازی پروژه های مبتنی بر Call File


بررسی سناریوهای موجود در این بسته آموزش تماس خودکار


سناریوی اول

ماژول تولیدی در این سناریو در یک زمان مشخص با یک گروه از مشتریان ما تماس خواهد گرفت و یک پیام نبلیغاتی را برای آن ها پخش خواهد کرد .


سناریوی دوم

ماژول تولیدی در این سناریو در یک زمان مشخص با یک گروه از مشتریان ما تماس خواهد گرفت و  آنها را به یک نظر سنجی هدایت خواهد نمود .


نکات مهم و کاربردی در پیاده سازی سناریوها :

زمان مورد نظر میتواند هر زمانی در حال و آینده باشد .

ماژول تولیدی شماره تلفن مشتریان فرضی را از یک فایل متنی که به آن داده خواهد شد استخراج کرده و سپس به برقراری تماس با مشتری اقدام خواهد کرد .


با خریداری بسته آموزشی کار با CALL FILE ها چه مزایا و امتیازاتی نصیب من می شود ؟


۳۰ دقیقه فیلم آموزشی با کیفیت برای کار با Call File ها

جزوه آموزشی , شامل کل مباحث عنوان شده در این آموزش در قالب یک فایل Power Point و یک فایل PDF

تمامی کدهای تولید شده در تماس خودکار تبلیغاتی سناریوها ی پیاده سازی شده در این آموزش تحت قالب یک فایل PHP

پشتیبانی فنی به صورت تلفنی و تیکت با کارشناسان فنی ویپینگ برای مدت زمان ۱ ماه پس از خرید این پکیج


آیا این بسته آموزشی شامل گارانتی هم می شود ؟


صد در صد بله :


چنانچه به هر دلیلی پس از خریداری این بسته آموزشی , این آموزش را کم کیفیت ارزیابی کردید و یا آن را مطابق سرفصل های عنوان شده مشاهده نکردید , فقظ کافیست با واحد پشتیبانی ویپینگ تماس حاصل فرمایید تا وجه پرداختی بدون هیچ گونه سوالی به شما عودت داده شود .


حرف آخر


در نهایت به شما پیشنهاد می کنم اگر به دنبال یک آموزش با کیفیت و پروژه محور برای یادگیری کار با Call File ها هستید , بدون شک این محصول همانست که دنبالش بودید ; فقط کافیست شروع کنید .

  • fereshteh shahrooie