آموزش

۶ مطلب در اسفند ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بدون شک یادگیری مباحث Dialplan ( بخوانید : دایل پلن ) در استریسک دید وسیع و نگرشی جدید به متخصصان حوزه VOIP در زمینه استریسک و برنامه‌های مبتنی بر آن مانند : الستیکس , ایزابل و FreePBX ، خواهد داد . برای تسلط کامل بر مفاهیم VOIP داشتن دانش Dialplan در استریسک مورد نیاز یک مدیر سیستم‌های VOIP خواهد بود .


از طرفی دیگر ، اگر می‌خواهید برنامه نویسی و آموزش دیال پلن در استریسک توسعه سناریوهای مبتنی بر VOIP را شروع نمایید بدون شک شروع کار شما ، آموزش Dialplan در استریسک خواهد بود . توسعه انواع ماژول های ویپ و برنامه نویسی انواع برنامه های مبتنی بر استریسک ، همگی به ناچار گریزی به برنامه نویسی دایل پلن Dialplan خواهند داشت .


در این پکیج آموزشی قدم به قدم مراحل و دستورات و معماری برنامه نویسی دایل پلن در استریسک را مرور خواهیم کرد و در طول آموزش چندین سناریوی کاربردی و با ارزش را پیاده‌سازی خواهیم کرد .


شما در انتهای این دوره  آموزشی Dialplan در استریسک به تمامی مفاهیم زیر مسلط خواهید شد :


  1. معماری و ساختار توسعه برنامه های تولید شده برای سیستم های تلفنی مبتنی بر استریسک
  2. آشنایی با معماری برنامه‌هایی از جمله : الستیکس , ایزابل و FreePBX
  3. یادگیری دستورات پرکاربرد در استریسک برای توسعه انواع سناریوهای تلفنی
  4. پیاده سازی انواع سناریوها و برنامه‌های تکمیلی مراکز تلفن
  5. پیاده سازی انواع سیاست گذاری‌های تلفنی در سازمان
  6. ….
آموزش دیال پلن در استریسک

پکیج آموزش دایل پلن در استریسک مناسب چه افرادی می باشد ؟

علاقه‌مندان به یادگیری مباحث VOIP

مدیران و کارشناسان IT , ICT و شبکه

مدیران مراکز تلفنی و مراکز تماس

مدیران ارشد سیستم‌های VOIP

علاقه‌مندان به توسعه استریسک و برنامه نویسان سیستم‌های تلفنی

سرفصل های پکیج آموزش برنامه نویسی  Dialplan در استریسک

معرفی ابزار‌ها و برنامه‌های استفاده شده در این آموزش

معرفی فایل‌های داخل پکیج آموزشی

مفهوم توسعه در استریسک

معرفی ابزار‌های توسعه در استریسک

مفهوم Channel و بررسی انواع آن در استریسک

تشریح فایل extensions.conf , تعریف Context , Dialplan

آشنایی با : Extension , Priority , n , Label , same , Comment

فراخوانی Context ها و File ها در یکدیگر :

فراخوانی یک Context در Context ای دیگر

فراخوانی زمانبندی شده‌ی Conetxt ها

روش‌های فراخوانی یک فایل در فایلی دیگر

تمرین Dialplan نویسی (مرور عملی مباحث گذشته)

آشنایی کلی با ساختارFreePBX  و ایزوهای مبتنی بر آن

بررسی فرایند ساخت یک داخلی

در استریسک

در ایزوهای مبتنی بر FreePBX

بررسی ارتباط Channel و Context

در استریسک

در ایزوهای مبتنی بر FreePBX

تمرین Dialplan نویسی (مرور عملی مباحث گذشته)

بررسی اپلیکیشن‌های Answer , Playback , Hangup

دیباگ کد‌های Dialplan و آشنایی مختصر با محیط CLI در استریسک

بررسی اپلیکیشن‌های Background , WaitExten , Goto

بررسی اپلیکیشن‌های Verbose , NoOp

بررسی انواع متغییر‌ها در Dialplan

بررسی اپلیکیشن Dial

سناریوی اول : برنامه‌ای هوشمند برای گرفتن موجودی و یا آخرین گردش‌ها از حساب‌ بانکی

اپلیکیشن Dial در CLI استریسک

کار با Local Channel ها در استریسک

آشنایی با Function ها در Dialplan

فارسی سازی فایل‌ها و زبان پیش‌فرض استریسک

بررسی اپلیکیشن‌های SayNumber , SayDigits

بررسی اپلیکیشن Authenticate و DISA

بررسی اپلیکیشن Read , System

بررسی Expression ها در Dialplan

بررسی اپلیکیشن‌های ExecIF, GotoIF , GotoIFTime

سناریوی دوم : ساخت یک منشی دیجیتال یا AA

سناریوی سوم : ساخت آموزش دایال پلن در استریسک برنامه مدیر منشی

بررسی Dial Patterns در استریسک

سناریوی چهارم : بهبود برنامه مدیر منشی قبلی

سناریوی پنجم : بستن ۰۰ برای برخی از پرسنل

کار با رشته‌های متنی در Dialplan

بررسی اپلیکیشن ChanSpy

سناریوی ششم : بهبود عمل شنود FreePBX , Elastix و ایزابل

بررسی Extension های از پیش تعریف شده

آشنایی با Macro و Subroutine ها

آشنایی با مسیر و ماکروهای Dial در FreePBX و ایزوهای مبتنی بر آن

بررسی سناریوهای موجود در این بسته آموزشی

سناریوی اول : برنامه‌ای هوشمند برای گرفتن موجودی و یا آخرین گردش‌ها از حساب‌ بانکی

می‌خواهیم فقط با شماره گیری یک عدد ۳ رقمی و بدون وارد کردن شماره حساب و یا رمز عبور و … موجودی و یا چند گردش حساب بانکی خود را بشنویم .

این عملیات بوسیله Dial کردن سرویس تلفن بانک ارائه شده توسط بانک مورد نظر انجام خواهد شد .

سناریوی دوم : ساخت یک منشی دیجیتال یا AA

یک منشی دیجیتال را با استفاده از امکانات Dialplan ایجاد خواهیم کرد .

سناریوی سوم : پیاده سازی برنامه مدیر ، منشی

می‌خواهیم در سازمان هر کسی که اقدام به شماره‌گیری داخلی مدیر می‌کند ، تماس او به جای مدیر به منشی متصل شود و سپس منشی تماس را به مدیر مربوطه منتقل نماید .

منشی و برخی از کارکنان به صورت استثنا اجازه تماس مستقیم با مدیر را خواهند داشت .

سناریوی چهارم : توسعه برنامه مدیر ، منشی

برنامه مدیر منشی تولید شده در سناریوی قبلی را توسعه خواهیم داد تا این برنامه کاربردی‌تر شود .

سناریوی پنجم : بستن ۰۰ برای برخی از داخلی‌ها

میخواهیم برای برخی از کاربران سازمان امکان تماس با خارج از کشور را مسدود نماییم .

سناریوی ششم : بهبود عمل شنود FreePBX , Elastix و ایزابل

همان‌طور که می‌دانید برنامه شنود موجود در الستیکس و یا ایزابل با کاستی‌های همراه می‌باشد . ازجمله :

با شماره گیری کد شنود هر کسی می‌تواند هر مکالمه‌ای را شنود نماید .

برای شنود یک داخلی خاص ابزاری موجود نمی‌باشد و باید با زدن دکمه “*” داخلی‌ها را برای شنود پیمایش کرد .

این کاستی‌ها را جبران میکنیم تا یک برنامه شنود کامل و کاربردی داشته باشیم :

اجازه شنود مکالمات فقط در اختیار برخی از داخلی‌ها خواهد بود .

می‌توانیم به صورت مستقیم یک داخلی خاص را شنود نماییم .

امکانات مختلفی از جمله صحبت با داخلی مورد نظر در حین شنود مکالمه را به این ابزار اضافه می‌کنیم .

برخی از تمرین‌های موجود در این پکیج آموزشی

تماس با چندین شماره به صورت هم‌زمان ولی با زمان‌های انتظار مختلف

بوسیله یک دستور با سه شماره به صورت هم‌زمان تماس گرفته خواهد شد ولی زمان شروع تماس‌ها و زمان انتظار برای پاسخ هر شماره متفاوت خواهد بود . (تمرین مبحث Local Channel ها)

فعال سازی امکان بی نظیر DISA با استفاده از کلمه عبور

می‌خواهیم امکان استفاده از قابلیت DISA را برای شرکت فعال نماییم با این شرط که برای استفاده از آن ، کاربر باید کلمه عبور را وارد نماید و در صورت صحیح بودن ، اجازه استفاده از این سرویس را خواهد داشت .

پیش نیازهای لازم برای شروع برنامه نویسی دایل پلن

آشنایی نسبی با استریسک یا الستیکس ، ایزابل و یا FreePBX

با خریداری بسته آموزش برنامه نویسی دایل پلن چه مزایایی نصیب من می‌شود ؟

…دقیقه فیلم آموزشی با کیفیت برای یادگیری Dialplan در استریسک

جزوه آموزشی , شامل کل مباحث عنوان شده در این آموزش در قالب یک فایل Power Point و یک فایل PDF

پکیج فارسی سازی الستیکس ، ایزابل و در کل سیستم‌های مبتنی بر استریسک

تمامی کدهای تولید شده در سناریوهای پیاده سازی شده در این آموزش

پشتیبانی فنی به صورت تلفنی و تیکت با کارشناسان فنی ویپینگ برای مدت زمان ۱ ماه پس از خرید این پکیج

آیا این بسته آموزشی شامل گارانتی هم می شود ؟

صد در صد بله :


چنانچه به هر دلیلی پس از خرید این بسنه آموزش Dialplan در استریسک , این آموزش را کم کیفیت ارزیابی کردید و یا آن را مطابق سرفصل های عنوان شده مشاهده نکردید , فقظ کافیست با واحد پشتیبانی ویپینگ تماس حاصل فرمایید تا وجه پرداختی بدون هیچ گونه سوالی به شما عودت داده شود .


حرف آخر

در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنم چنانچه آستین‌های خود را بالا زده‌اید برای داشتن تخصص بیشتر در زمینه VOIP و اگر می‌خواهید ماژول‌ها و سناریوهای دلخواه خود را در ویپ تولید نمایید ، بدون شک اولین قدم شما یادگیری مفاهیم Dialplan خواهد بود . پس همین حالا این قدم را بردارید اما محکم و با اراده .


توجه !!!

این مجموعه آموزشی در حال تکمیل شدن می‌باشد . ولی هم اکنون شما می‌توانید آن را تهیه نمایید . پس از بارگذاری قسمت‌های جدید آن‌ها را در قسمت حساب کاربری خود دانلود نمایید .


قیمت فعلی این دوره آموزشی تا قبل از تکمیل شدن آن محاسبه شده است . طبیعتا پس از تکمیل شدن کل پکیج آموزشی ، قیمت آن به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد . شما می‌توانید این دوره آموزشی را فقط با قیمت ۶۸ هزار تومان تا قبل از کامل شدن ، تهیه نمایید .


درحال حاضر ۱۹ قسمت معادل ۳۵۰ دقیقه از آموزش‌ها بارگذاری شده است .

  • fereshteh shahrooie
  • ۰
  • ۰

مزایای استفاده از سیستم های VOIP

جهان امروز با تغییرات اساسی روبرو است . سیستم ها به یک تجربه بی‌‌درنگ تبدیل شده اند ؛ ما با جریان بی‌رحمی از پیام‌ها و ارتباطات روبرو هستیم . همه چیز در حال دیجیتالی شدن است تا توان هضم این همه اطلاعات به دوش کامپیوتر ها بیفتد .

سیستم های تلفنی هم از این قضیه مستثنی نیستند . VOIP ویپ یا Voice  Over IP انقلابی در صنعت مخابرات ایجاد کرد ، مزایای آن به قدری است که مهاجرت از سیستم های آنالوگ سنتی را به مزایای ویپ سمت  آن اجتناب ناپذیر می کند ، هرچند اگر هنوز  هم دلیل کافی برای مهاجرت یا راه اندازی سیستم‌های VOIP ویپ نمی‌بینید به زودی مجبور به این کار خواهید شد زیرا مخابرات هم از چندی پیش خطوط تلفنی سازمانی را فقط به صورت دیجیتال ارائه می دهد .

با این اوصاف ما به چند قابلیت کلیدی سیستم های VOIP اشاره می کنیم :

کاهش هزینه های تلفن :

یکی از  مزیت‌های اساسی استفاده از سیستم‌های  تلفنی مبتنی بر VOIP ویپ  کاهش هزینه های تلفن برای سازمان ها می باشد . با استفاده از آن هزینه مکالمه بین شعب مختلف رایگان خواهد بود (حتی اگر شعب بین اللملی داشته باشید) .

مقایس پذیری :

سیستم های مبتنی بر VOIP بسیار مقیاس پذیرند ، حتی اگر پرسنل سازمان شما چند برابر شود نیازی به تغییر زیرساختی در آن نخواهد بود . که این مزیت هم باعث کاهش هزینه در سازمان‌های در حال رشد می شود و هم زمان توسعه را کاهش می دهد .

استفاده برای ارتباط بین دفاتر مختلف :

با استفاده از سیستم‌های VOIP ویپ دیگر لازم نیست برای ارتباط با سایر دفاتر خود از خطوط شهری استفاده کنید و یا برای ارتباط با شخص مورد نظر خود چند دقیقه معطل شوید ، شما می توانید همانند اشخاص داخل شعبه خود آنها را مستقیم  شماره‌گیری کنید .

دریافت و ارسال فکس :

اگر از دستگاهای پر دردسر فکس خسته شده اید سیستم های VOIP ویپ امکان ارسال و دریافت فکس بدون نیاز به دستگاه فکس را برای شما محیا می کنند ، حتی می توانند فکس های دریافتی را به پست الکترونیک شما نیز ارسال کنند .

استفاده از ظرفیت شبکه موجود :

در همه سازمان‌ها شبکه کامپیوتری وجود دارد  .با بهره‌گیری از سیستم‌های مبتنی بر VOIP دیگر نیازی به سیم کشی مجزا برای تلفن‌ها نیست و می‌توان از همان زیرساخت برای تلفن ها هم استفاده کرد .
مزایای ویپ

سیستم های voip

عدم نیاز به خرید گوشی‌های تلفنی :

یکی از ویژگی‌های سیستم های VOIP ویپ استفاده از کامپیوتر ها و یا گوشی های تلفن همراه به عنوان تلفن است . این مزیت خود دلیلی بر کاهش هزینه‌های خرید و تجهیز شبکه تلفنی در سازمان و یا کسب و کار شما دارد .

امکان برقراری کنفرانس تصویری :

در سیستم های آنالوگ فقط امکان کنفرانس صوتی وجود داشت ولی با استفاده از سیستم های مبتنی بر ویپ شما می توانید کنفرانس تصویری نیز برگزار نمایید .

تهیه گزارشات حرفه ای :

شما می‌توانید از سیستم‌های مبتنی بر VOIP ویپ گزارشات حرفه‌ای تهیه کنید ، به عنوان مثال می توانید کارکرد دقیق ( شامل زمان مکالمه شماره‌هایی که به آنها تماس گرفته شده ) پرسنل را مزایای VOIP  به تفکیک  داشته باشید .

ضبط مکالمات :

امکان ضبط مکالمات یکی از ویژگی های جذاب سیستم های ویپ است شما می توانید تمام مکالمات را به تفکیک ضبط کنید و به راحتی توسط پنل وب جستجو کنید و به آنها گوش دهید .

ارتباط با انواع CRM و اتوماسیون اداری :

ارتباط سیستم تلفنی با CRM و اتوماسیون‌های اداری راه‌کاری ایده آل برای بالا بردن کیفیت سرویس دهی می باشد ، این اتفاق در سیستم های مبتنی بر VOIP به راحتی امکان پذیر است .

حتی شما می توانید سیستم های VOIP را به وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود متصل کنید و در پیگیری تلفنی اپراتور خود را کمتر درگیر کنید .

پیاده سازی سیستم‌های سیاست گذاری :

با استفاده از سیستم‌های مبتنی بر ویپ به راحتی می‌توانید دسترسی کاربران به داخلی های خاص و شماره های خاص شهری و کشوری را محدود کنید .

امکان اتصال به خطوط دیجیتال بدون سخت افزار اضافی :

شما با استفاده از سیستم های ویپ می توانید از خطوط SIP Trunk و خطوط اینترنتی اپراتور‌های مختلف ، به راحتی استفاده نمایید .

توجه !!!
امکانات زیاد دیگر، مثل IVR های چند مرحله ای ، مدیریت زمان ، امکان پارک تماس ، راه اندازی مراکز تماس پیشرفته ، صف تماس ، صندوق صوتی و ….. تنها بخش کوچکی از مزایای بی‌شمار استفاده از سیستم‌های تلفنی مبتنی بر VOIP می‌باشد .
  • fereshteh shahrooie
  • ۰
  • ۰

آموزش مدیریت زمان در ایزابل (قسمت دوم)

در قسمت قبل از مجموعه آموزش ایزابل ساخت بازه زمانی را آموزش دادیم ، در حال حاضر شما می توانید بازه زمانی دلخواه خود را بسازید حال نوبت آن می رسد شرط زمانی را آموزش ایزایل  برای رویداد های داخل ایزابل استفاده کنیم.

قبل از هر چیز از تنظیم بودن ساعت سرور ایزابل مطمئن شوید .

برای اینکار از زیر منوی سیستم گزینه preferences را انتخاب می کنیم و سپس از زیر منوی آن Date/Time را انتخاب می کنیم در پنجره باز شده می توانیم ساعت سیستم را مشاهده و یا آن را اصلاح کنیم

آموزش ایزابل

شرط زمانی در ایزابل

شرط زمانی یا (Time Condition) دقیقا یک شرط وابسته به زمان انتخابی شماست بدین شکل که اگر در محدوده زمانی بودیم عملکرد چگونه باشد  و یا اگر نبودم چه کار دیگری انجام شود.

تعریف شرط زمانی (Time Condition)

برای تعریف شرط زمانی (Time Condition) در ایزابل ابتدا از منوی PBX گزینه PBX Configuration را انتخاب می کنیم و سپس گزینه Time Condition را تاریخچه ایزابل انتخاب می کنیم.

برای تعریف یک Time Group در ایزابل از منو PBX ، گزینه PBX Configouration را انتخاب می کنیم از تنظیمات PBX گزینه Time Group را انتخاب می کنیم

تاریخچه ایزابل

از منوی سمت راست گزینه Add Time Condition را برمیگذینیم . با صفحه مانند شکل زیر مواجه می شویم


تنظیمات شرط زمانی در ایزابل بسیار ساده است . ابتدا در قسمت   Time Condition nameیک نام برای شرط زمانی (Time Condition)  انتخاب می کنیم .

در قسمت Time Group یک بازه زمانی که از قبل ساخته ایم را انتخاب می کنیم.

در قسمت Destination if time matches مسیر تماس در صورتی که در بازه زمانی باشیم را مشخص می کند.

در قسمت Destination if time does not match مسیر تماس در صورتی که در بازه زمانی نباشیم را مشخص می کنیم.

مثالی در مورد شرط زمانی

در قسمت قبل مثالی از ساخت یک بازه زمانی برای ساعت کاری را زدیم

حال برای اینکه در ساعت کاری تماس ها را به یک IVR وصل کنیم و در ساعت های غیر کاری صدایی مبنی بر اینکه ساعت کاری تمام شده است پخش کنیم بدین شکل عمل می کنیم

ابتدا یک IVR می سازیم در قسمت های قبل آموزش ساخت IVR در ایزابل را داده ایم و بعد از آن یک announcement می سازیم که آموزش ساخت announcement در ایزابل را نیز در قسمت قبل گفته ایم . صدای announcement را پایان ساعت کاری میگذاریم سپس یک Time Condition می سازیم بازه زمانی work time را به آن اضافه میکنیم و مسیر وردی Inboud route را به Time Condition متصل می کنیم در قسمت  Destination if time matches تماس را به IVR و در قسمت  Destination if time does not match  تماس را به announcement متصل می کنیم.

به همین سادگی شما می توانید یک شرط زمانی برای تماس های ورودی بسازید

به این مطلب امتیاز دهید
آموزش مدیریت زمان در ایزابل ( ق
  • fereshteh shahrooie
  • ۰
  • ۰

آموزش مدیریت زمان در ایزابل (قسمت اول)

در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به مدیریت زمان در ایزابل می پردازیم ، با یادگیری این مبحث شما می توانید بحث زمان را در همه فرایند های مرکز تماس خود دخیل کنید.


به عنوان مثال می خواهید در خارج از ساعت کاری تماس گیرنده ها با صدایی مبنی بر اتمام ساعت کاری برخورد کنند.


برای این منظور دو مفهوم در ایزابل را باید یاد بگیرید


  • Time Group
  • Time Condition

Time Group در ایزابل

به بازه های زمانی تعریف شده در ایزابل Time Group می گویند


تعریف Time Group در ایزابل

برای تعریف یک Time Group در ایزابل از منو PBX ، گزینه PBX Configouration را انتخاب می کنیم از تنظیمات PBX گزینه Time Group را انتخاب می کنیم


آموزش مدیریت زمان



در صفحه باز شده از منوی سمت راست Add Time Group را می زنیم


در صفحه باز شده می توانیم یک محدوره زمانی تعریف کنیم


Description : یک توضیح برای محدوده زمانی خود اضافه می کنیم


Time to start:    می توانم  ساعت شروع را مشخص کنیم


Time to finish:   در این قسمت ساعت و دقیقه پایان را مشخص می کنیم


Week Day start: زمان آموزش ایزابل شروع در هفته را مشخص می کنیم


Week Day finish: زمان  پایان در هفته را مشخص می کنیم


Month Day start: زمان شروع در ماه را مشخص می کنیم


Month Day finish: زمان پایان در ماه را مشخص می کنیم


Month start: زمان شروع  ماه را مشخص می کنیم


Month finish:    زمان پایان ماه را مشخص می کنیم

آموزش ایزابل


توجه

توجه داشته باشید که در هر گزینه ای اگر زمانی را انتخاب نکنیم و همان خط تیره با قی بماند به معنای بی اهمیت بودن آن گزینه می باشد و در تمام آن محدوده بازه زمانی ما معتبر خواهد بود.

در صورتی که می تاریخچه ایزابل خواهید چند محدوده داشته باشید باید ابتدا محدوده اول را ذخیره کنید و سپس از منوی سمت راست دوباره آن را انتخاب کرده و در ویرایش آن می توانید محدوده های بیشتری به آن اضافه کنید


یک مثال کاربردی از محدوده زمانی در ایزابل

فرض کنید می خواهیم ساعت کاری یک شرکت را در محدوده زمانی تنظیم کنیم


ساعت کاری شرکت بدین شکل است


از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر  و در روز های پنجشنبه از ساعت ۹ صبح  تا ۱ عصر و جمعه ها تعطیل می باشد


مقدار Description را Work time قرار می دهیم


بقیه مقادیر به شکل زیر خواهد بود


Time to start:    ۹:۰۰


Time to finish:   ۱۷:۰۰


Week Day start: saturday


Week Day finish: wednisday


Month Day start: – –


Month Day finish: – –


Month start : – –


Month finish: – –


Time Group را ذخیره کرده و دوباره از منوی سمت راست انتخابش می کنیم . با اسکرول مشاهده می کنیم یک محدوده دیگر اضافه شده است آن را نیز به شکل زیر با مقادیر زیر پر میکنیم


Time to start:    ۹:۰۰


Time to finish:   ۱۳:۰۰


Week Day start: thursday


Week Day finish: thursday


Month Day start: – –


Month Day finish: – –


Month start : – –


Month finish: – –


تنظیمات را ذخیره می کنیم ، بازه زمانی آماده است.


توجه

توجه داشته باشید که به دلیل عدم تطبیق دقیق ماه های میلادی روی ماه های جلالی استفاده از گزینه های مربوط به ماه بسیار حساس و دقیق باید باشد ، چون احتمال بروز خطا بسیار بالاست

  • fereshteh shahrooie
  • ۰
  • ۰

آموزش ساخت Ring Group در ایزابل

یکی از قابلیت های ایزابل ایجاد گروهای تماس  است. شما می توانید چند داخلی را در یک گروه تماس قرار دهید و با این روش توسط یک شماره دیگر به مجموعه ای از داخلی ها دسترسی دارید.

به عنوان مثال شما چند نفر کارشناس فروش دارید . ساخت رینگ گروپ در ایزابل در صورتی که یک IVR را به سمت کارشناسان فروش هدایت کنید باید دو کارشناس را در یک گروه تماس و IVR را به سمت گروه هدایت کنید.

ساخت Ring Group در ایزابل

برای ساخت ring group از منوی سمت چپ PBX > PBX Configuration  را انتخاب کنید از منوی جدید گزینه Ring Group را انتخاب کنید. سپس از منوی سمت راست گزینه Add Ring Group را انتخاب کنید


ساخت Ring Grtoup در ایزابل


تنظیمات Ring Group در ایزابل

مانند قسمت های پیشین از دوره آموزش ایزابل فقط تنظیمات مهم و پرکاربرد را توضیح خواهیم داد

آموزش ایزابل


Ring-Group Number: یک شماره برای گروه در نظر می گیرید توجه داشته باشید این شماره نباید با داخلی و یا شماره های صف تداخل داشته باشد

Group Description: توضیحی برای گروه بنویسید

Ring Strategy: در واقع نوع زنگ خوردن داخلی ها در گروه را مشخص می کند

چند نمونه از استراتژی زنگ خوردن در گروه

Ringall: همه دخلی ها با هم زنگ ساخت Ring Group در ایزابل می خورند و در صورتی که هر داخلی تماس را پاسخ دهد بقیه داخلی ها قطع می شوند

Hunt: داخلی ها به صورت چرخشی زنگ می خورند

MemoryHunt : در این استراتژی داخلی اول ابتدا زنگ می خورد در صورتی که پاسخگو نباشد داخلی اول و دوم با هم زنگ می خورد و اگر دوباره هیچکدام پاسخگو نباشند داخلی اول و دوم و سوم با هم زنگ می خورند و این روند تا پاسخگویی تماس ادامه پیدا می کند

First available: اولین داخلی آزاد زنگ خواهد خورد.

Ring Time : زمان زنگ  خوردن یک داخلی به ثانیه  است که بیشینه ی ۳۰۰ ثانیه می باشد

Extension List : لیست داخلی هایی که در صف قرار می گیرند می باشد.

Announcement: صدایی که قبل آموزش ایزابل از متصل شدن به گروه تماس گیرنده می شنود.

Play Music On Hold : در این قسمت می توانید انتخاب کنید که تماس گیرنده در زمان انتظار برای پاسخگویی صدای زنگ بشنود و یا موزیک انتظار.

قسمت Destination if no answer   را هم می توانید به هر قسمتی از سیستم متصل کنید

  • fereshteh shahrooie
  • ۰
  • ۰

آموزش ساخت Announcement در ایزابل

در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به آموزش اطلاعیه ها یا همان announcement می پردازیم . اطلاعیه ها آسان ترین روش تعامل با کاربر می باشد. شما با استفاده از announcement ها می توانید یک پیام صوتی برای کاربر پخش کنید و سپس آن را به مسیر دیگر هدایت کنید.


به طور مثال می توانید در روز تعطیل می توانید برای Anniuncement در ایزابل کاربر یک پیام صوتی مبنی بر اینکه در این روز امکان پاسخگویی تماس وجود ندارد پخش کنید و سپس مکالمه را قطع کنید ، و یا قبل از متصل کردن کاربر به صندوق صوتی پیامی مبنی بر اینکه چطور پیام خود را ضبط کند به کاربر بگویید سپس تماس را به صندوق صوتی متصل کنید.


ساخت announcement یا اطلاعیه در ایزابل

برای ساخت یک announcement یا اطلاعیه در ایزابل ابتدا از منوی سمت راست گزینه PBX را انتخاب و سپس از زیر منوی آن PBX Configuration را انتخاب می کنید ، در منوی باز شده جدید گزینه announcement را انتخاب می کنید.


سپس از منوی سمت راست گزینه add announcement را انتخاب کنید .


announcement در ایزابل


تنظیمات announcement در ایزابل


مانند قسمت های پیشین تاریخچه ایزابل مجموعه آموزش های ایزابل قسمت های مهم را توضیح خواهیم داد


آموزش ایزابل

Description : یک توضیح برای announcement خود می نویسید این توضیح ارتباطی با نحوه کارکرد ندارد و فقط جهت یاد آوری announcement به کار می رود.


Recording : در این قسمت آموزش ایزابل می توانید صدای ضبط شده توسط System recording  را انتخاب کنید . در مطالب قبلی از مجموعه آموزش ایزابل نحوه ضبط و یا بارگذاری صدا در system recording آموزش داده شده است.


Repeat : در این قسمت تعداد تکرار پیام را مشخص می کنید در صورتی که روی Disable قرار داده شده باشد یعنی پیام یک بار پخش خواهد شد


Allow Skip: در صورتی که این گزینه را فعال کنید تماس گیرنده با فشردن هر کلید پیام را رد خواهد کرد.


Return to IVR : در صورت فعال کردن این گزینه ، اگر کاربر توسط یک IVR به این پیام وارد شده باشد بعد از تمام شدن پیام دوباره به IVR باز خواهد گشت ، دقت کنید که اولویت این گزینه از مقصدی که شما انتخاب می کنید بالا تر است.


Destination after playback: در این قسمت شما می توانید مسیری برای هدایت کاربر بعد از پخش پیام مشخص کنید .این مسیر می تواند به هر کجا از سیستم تلفنی متصل شود و یا حتی تماس را قطع کند


در آخر هم  روی submit و سپس Applay config کلیک کنید.


در سمت چپ هم می توانید لیستی از  announcement هایی که تا به حال ایجاد کرده اید را ببینید.


در ضمن در ایزابل محدودیتی برای تعریف announcement  وجود ندارد.

  • fereshteh shahrooie